KONI tlumiče pérování- sportovní tlumiče pérování

end-logo
Sdílejte:

 

KONIsportovní tlumiče pro náročnější řidiče.

KONI

už nejsou pouze standardní tlumiče, je to vlastně sportovní náčiní.

Jsou určeny těm, kteří hledají jakoukoli výhodu při ovládání automobilu v každodenním provozu. Jsou samozřejmě trošku dražší, než
klasické tlumiče, ale při divoké jízdě mohou mnoho zase ušetřit, takže těžko
říct.

Všechny tlumiče jsou vyrobeny jako stavitelné, mají stavitelnou tuhost. A
to plynule, natáčením ventilů ve spodní části pístnice. Ventily se při
nastavování uzavírají, nebo otevírají a mění se tak velikost otvorů pro
přepouštění oleje. Tlumič potom tuhne dle potřeb uživatele od poměrně
komfortního nastavení, srovnatelného s továrními tlumiči až klidně do stavu,
kdy se skoro nepohne.

Tužší tlumiče potom neznamenají kupodivu drkocající
podvozek, jen se sníží možnosti pohybu kola při nárazech, naklánění auta,
potápění při brždění a větší část útlumu nerovností se přenáší na
pneumatiku. Řidič tak získává mnohem větší kontrolu nad chováním auta a může
si ho dovolit vést mnohem razantněji. Mnohem menší nároky jsou potom kladeny
také na samotný podvozek, čepy, zavěšení…Zjednodušeně existují dnes tři typy takových tlumičů.

KONI SPORT

žluté tlumiče- nastavení ventilu externě, pomocí ovládání
protaženém celou pístnicí až k ventilu.

KONI CLASSIC

červené tlumiče, kde se nastavení děje při úplném stlačení pístnice na dno
nádoby tlumiče, kde se prostě ventil uzamkne proti otáčení a otáčením celé
pístnice se tak mění poloha ventilu.

KONI FSD

je nejnovější technologie KONI. Jsou to tlumiče s proměnnou
charakteristikou. Nestavíte tuhost sami, je nastavena v závislosti na
momentálním chování pístnice v tlumiči.. při rychlých pohybech se ventily
tlumiče otevírají a tak se okamžitě přizbůsobí charakteristika pérování
automobilu.

 

 

 

 


KONI sport, sportovní tlumiče, stavitelná tuhost

KONI
SPORT – řada tlumičů odlišená žlutým lakem, která umožňuje nastavení
tuhosti bez demontáže tlumiče z vozu. Dražší varianta než KONI CLASSIC, ale
flexibilnější
. Pokud je samozřejmě umožněn konstrukcí automobilu přístup k
pístnici tlumiče z vrchu. Znáte pravděpodobně typické ovládací kolečko s
logem KONI. To je určeno k nasazení na jakési ovládací brčko protažené
samotnou pístnicí až dolů k ventilu a jeho otáčením pohybujeme přímo tímto
ventilem.Tuhost tlumiče se mění line
árně v rozsahu 2.5 otáčky ovládacího
brčka oproti pístnici.

KONI CLASSIC, červené tlumiče KONI.


KONI
CLASSIC – tlumiče odlišené červeným lakem. Jejich nastavení se provádí
po demontáži z automobilu stlačením na maximum a uzamčením stavitelného
ventilu proti matrici na dně tlumiče. K dispozici je potom opět 2.5 otáčky
pístnice a lineá
rně se měnící tuhost tlumiče. Tyto tlumiče jsou často
levnější než KONI SPORT ale přitom nabízí stejné možnosti a stejný rozsah
nastavení tuhosti. Např. u OFF ROAD vozů řada HEAVY TRACK výhradně
červená….
FSD technologi KONI tlumičů
KONI
FSD. Zkratka pro „Frequency Selective Damping“ něco jako
„útlum měnící se v závislosti na frekvenci pohybu tlumiče“ Je to založeno na
předpokladu, že čím rychleji jedete, tím rychlejší odezvu podvozku
potřebujete. Ve vysokých rychlostech se zvyšuje schopnost tlumiče přepouštět
kapalinu a  nedovolí tak kolům sebemenší ztrátu trakce, naopak při
jízdě krokem nejsou zbytečně měkké.. Paradoxně tedy podvozek měkne se
zvyšující se frekvencí.. není to na škodu, naopak, může rychleji kopírovat
nerovnosti vozovky…Tato myšlenka je samozřejmě stará, ale dříve se pro
změnu charakteristiky odpružení podvozku používala elektronika. Servomotorek
připojený na tlumič měnil jeho nastavení v závislosti na vůli řidiče, nebo
na dynamice jízdy. Takové technologie byly velmi drahé a rozhodně nebyly
dostupné pro všechny automobily. FSD naopak je dost jednoduché řešení a je
dostupné pro široké

spektrum
modelů a výrobců a jeho cena je srovnatelná s KONI SPORT. Pro instalaci do
automobilu nepotřebjete jakoukoli elektroniku, žádné kabely, žádné ovládání,
prostě se to namontuje místo továrních tlumičů.
FSD technologie zblízka.
GRAF FSD technologie KONI tlumičů

<< Graf nalevo znázorňuje rozdělení charakteristik tlumení v závislosti na
frekvenci. Oblast „1″ znázorňuje normální chování karosérie vozu, které
považujeme za pohodlné, 1Hz, to znamená jednou nahoru a jednou dolů za
sekundu. Tato frekvence je závislá na tuhosti tlumičů.  Oblast „2″
znázorňuje naproti tomu normální chování zavěšení kola. Pohybuje se
frekvencí kolem 10Hz, tzn. 10-krát nahoru a dolů za sekundu. Náprava
automobilu samozřejmě potřebuje dostatečné utlumení pohybu pro kopírování
povrchu vozovky, ale také potřebujeme zajistit dostatečný prostor pro
utlumení přenášení pohybů nápravy na karosérii automobilu. Při vysokých
rychlostech tedy potřebujeme měkčí podvozek, aby se otřesy z nápravy
nepřenášely do karosérie a aby také náprava mohla plynule kopírovat povrch
silnice. Takové možnosti samozřejmě nenabízí standardní tlumič. FSD KONI
ano…graf FSD technologie KONI tlumičů 2>> obrázek vpravo znázorňuje oblast „3″ mezi 1Hz a 10Hz. v tomto rozsahu
je dobré snížit hodnotu útlumu, aby vibrace náprav nezpůsobily pohyb
karosérie a ztrátu kontroly a komfortu v kabině. Konvenční tlumiče právě v
tomto rozsahu nevyhovují.

řez tlumičem FSD technologie KONI
ventil KONI tlumiče FSDU standardních tlumičů pérování je charakteristika útlumu určena pouze
množstvím náplně schopným protéci ventilem „1″ za určitý čas. FSD
technologie spočívá v kombinaci tohoto primárního ventilu s přídavným
ventilem , který mění svoje nastavení v závislosti na frekvenci pohybu
pístnice „3″ ( viz obrázek vpravo ). Pohyb pístnice pak téměř lineárně
zvětšuje, nebo zmenšuje množství oleje protékající sekundárním ventilem.FSD technologie tak vytváří jakýsi hydraulický zesilovač, který
kontroluje hodnotu tlaku v tlumiči.Je tak zajištěn maximální komfort v
kombinaci samozřejmě s maximálním potřebným utlumením v daný okamžik.FSD ventil je tak jednoducho náhražkou všemožných elektronických, k
různým poruchám inklinujících, složitých systémů kontroly stability
automobilu, bez zbytečných senzorů a nutnosti externího ovládání.
PODVOZKOVÉ SADYKONI nabízí také kompletní,
cenově poměrně dostupné, podvozkové kity. Taková sada je sestavena z KONI
SPORT řady tlumičů a odpovídajících
snížených pružin pérování. Tyto sady ještě posouvají hranice ovladatelnosti
auta a dodávají nezbytný sportovní vzhled :) Používá se samozřejmě pouze
taková míra snížení, která ještě dovoluje provoz auta na normálních
silnicích. Většinou v rozsahu 25 až 45mm v závislosti na typu automobilu.Použitím snížených pružin dosáhnete výhodnější polohy těžiště auta a v
kombinaci s tuhými sportovními tlumiče ještě lepší kontrolu nad řízením.
Snižované podvozky vyžadují v podstatě automaticky použití tužších tlumičů,
standardní tlumiče na sníženém podvozku mohou mít i negativní efekt a mohou
vést ke vzniku nebezpečných situací.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

KONI
4×4 a SUV řady……
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
KONI tlumičů>&nbsp( velikost 8 MB) .. Sortiment KONI tlumičů najdete samozřejmě v našem katalogu, to PDF může pomoci při výběru.
************************************************Sortiment KONI najdete v katalogu, tlačítko vlevo na stránkách, nebo odkaz

http://katalog.mjauto.cz/
Je aktualizován tak jednou za rok, takže
jestli tam něco není, tak napište nebo zavolejte. Stejně tak, když se Vám
něco nezdá, nebo potřebujete poradit.Domovské stránky KONI jsou na
WWW.KONI.COM
Alternativou ke KONI mohou být např. SACHS PERFORMANCE,
něco máme v katalogu, pokud to tam není tak zavolejte

 

 

 

 

 

 

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: