Palivová čerpadla Airtex

end-logo
Sdílejte:

 

AIRTEX

Firma AIRTEX mimo jiné vyrábí také palivová čerpadla. Ať už elektrická, nebo mechanické AC pumpy.
Sortiment Airtexu má široké pokrytí, takže se prodává poměrně často jako alternativa k pumpám BOSCH, nebo Pierburg (bývají samozřejmě také daleko levnější).
Airtex vyrábí celou škálu elektrických čerpadel.. všechny typy.. roller vane, gerotor, turbine, peripheral, centrifugal, solenoid … použité jak v nádržích, tak externě

výrobní specifikace

vývojáři Airtexu vycházejí při návrhu čerpadla z několika jasných kritérií.

  • same impeler design(vlastnosti lopatek)
    čerpadlo musí dodávat stejné množství paliva jako originální čerpadlo. Mnoho plastových součástí je nahrazeno kovovými, které nepodléhají působení paliva a nemění tak svoje vlastnosti.
  • same motor size (stejná velikost motoru) čerpadlo musí pracovat se stejným tlakem, jako původní čerpadlo. Airtex vyrábí i motory čerpadel..
  • same brush design(stejný design kartáčů) design elektrické části čerpadla zůstává stejný. Komponenty, jako jsou kartáčky, jsou umístěny stejně jako u originálu.. zajistí se tak bezproblémový provoz bez možnosti zkratů, nebo vzniků výbojů
  • same RFI filter( stínění) Odstínění čerpadla je stejné jako u originálního, aby nedocházelo k nežádoucímu vlivu čerpadla na ostatní elektroniku automobilu

Nejčastěji používanými čerpadly v automobilovém průmyslu jsou typy roller vane, gerotor, turbine…
tyto typy jsou v nabídce v obrovském výkonovém rozsahu.. od tlaků kolem dvou atmosfér až po čerpadla, která tlačí osm atmosfér a přečerpají třeba 300 litrů paliva za hodinu…
(nabídku benzínových čerpadel najdete v našem katalogu, pokud ne, zavolejte, nebo napište.)

ale velmi často pro starší automobily lze také využít solenoidní pumpy..

solenoidní benzínové čerpadlo

solenoidní ( založená na funkci cívky a pohybu jádra v cívce) pumpu lze velmi rychle použít v případě karburátorového automobilu, kde nelze už použít dále AC pumpu (například pokud už nelze sehnat, nebo je zničená poháněcí vačka na klice).
Funkce solenoidní pumpy je naprosto podobná funkci mechanické AC pumpy.. jen o pohon membrány se stará jadro cívky. Tlak vyvíjený touto pumpu je také velmi podobný. V nabídce Airtexu jsou dvě základní pumpy, které vyvíjejí tlak přibližně půl atmosféry (slabší verze) a přibližně osm desetin atmosféry (silnější verze).


Tyto dvě pumpy naleznete snadno v našem katalogu (http://katalog.mjauto.cz) u karburátorových automobilů (např. Ford Escort rok 85 1.3 benzín)
Jako alternativa k těmto Airtex solenoidním pumpám, pro případ potřeby výkonu přes jednu atmosféru, existuje ještě klasická rotační pumpa Pierburg s výkonem 1.2 atmosféry..

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: