Honda E přichází s novou platformou. Půjde o technologickou novinku mezi elektromobily.

end-logo
Honda E 2019

Sdílejte:

S další várkou zbrusu nových informací přichází opět Honda. Tentokrát se budou informace týkat jejího městského elektromobilu, pro který připravuje novou platformu. Pojďme trochu prozkoumat, o co se vlastně jedná.

Rezervace a nová várka informací

O tom, že nová platforma pro Hondu E bude technickou novinkou není pochyb. Na některých světových automobilových trzích se už dokonce spustily rezervace. Online rezervace byly zatím spuštěny jen pro některé evropské země: Anglie, Francie, Německo a Norsko. Zájem o novou Hondu E je zřejmý, neboť zájem projevilo už přes 30 000 lidí. Tudíž Honda musí své priority trochu přehodnotit.

Kupodivu jsou známy také určité technické informace, kterých ovšem samozřejmě není přespříliš. Co se týče designu této sériové verze platformy, existují už taky nějaké představy. Nyní ovšem automobilka přichází s dalšími informacemi, které nám tuto technologickou novinku pro Hondu E mohou přiblížit a o trochu více ji poznat.

Honda E 2019 interiér

Honda E 2019 interiér

Přizpůsobení se městu

Samotná japonská automobilka Honda uvádí, že nová platforma byla vyvinuta primárně se zaměřením na městské prostředí, s čím samozřejmě souvisí i její kompaktní rozměry. Stejně tak je řešena situace i s akumulátorem vozidla. Akumulátor

  • se nachází uprostřed mezi nápravami

  •  a je umístěn nízko pod podlahou, čímž je zajištěno nízké těžiště a hmotnost je tím pádem také perfektně rozložena, a to v poměru 50:50.

Co se týče elektromotoru, ten bude pohánět zadní kola. Honda nicméně prohlašuje, že možná dojde k nezávislému zavěšení všech čtyř kol. Některé prvky zavěšení jsou přitom vyrobeny z hliníku, což má za cíl snížení hmotnosti vozidla. Doposud ovšem není znám přesný údaj o hmotnosti. Stejně tak Honda zatím nezmínila čísla týkající se výkonu zmiňovaného elektromotoru.

elektromobil Honda E test

elektromobil Honda E test

Lithio-iontový akumulátor

Hlavní využití bude mít nová platforma Hondy především v městském prostředí. Kapacita akumulátoru dosáhne pouhých 35,5 kWh, což na lithio-iontové složení není zrovna moc. Ani udávaný dojezd přes 200 km nepůsobí zrovna lichotivě. Kapacita akumulátoru tedy působí velmi omezeně, aspoň tedy oproti jiným značkám elektromobilů. Když to srovnáme s jinými značkami tak například akumulátory elektrických verzí:

  • Opel Corsa

  • a Peugeot e-208,

které byly nedávno uvedeny na trh, dosahují kapacity 50 kWh a její dojezd činí až 330 km.

Akumulátor je potřeba samozřejmě dobíjet. Z tohoto hlediska už je na tom platforma trochu lépe, neboť nabízí funkci rychlonabíjení. Tato funkce má elektromobilu zajistit za 30 minut nabíjení kapacitu až 80 %. Z toho hlediska už lze platformu srovnávat s konkurenčním evropskými značkami. Port, který slouží k nabíjení, má Honda E umístěn na přídi vozu. V noci ho nelze téměř přehlédnout, neboť je osvětlen LED diodami. Výhodou těchto diod je také to, že jakmile je baterie plně nabitá, dají to svým světelným znamením řidiči najevo.

Virtuální zrcátka

Další vychytávkou u nové Hondy E, budou nová virtuální zrcátka. Tato zrcátka, jež jsou složená z kamer na karoserii a displeji uvnitř vozidla, se stanou s největší pravděpodobností standartní výbavou tohoto elektromobilu. Takže ten, kdo si rád potrpí na klasická zpětná zrcátka, bude mít v tomto případě smůlu.

Autosalon ve Frankfurtu

Je evidentní, že zrovna moc nových informací o nové platformě Hondy E tu není. Každopádně je to zatím vše, co automobilka byla ochotná zveřejnit. Zvědavci si budou muset počkat až na září, to proběhne ve Frankfurtu nad Mohanem známý autosalon. Spolu s březnovým autosalonem v Ženevě se jedná o nejprestižnější a největší automobilovou výstavu v Evropě. Od 12. do 22. září 2019 proběhne už 68.ročník. A opět se bude na co těšit, včetně nové platformy Honda E.

elektromobil Honda E 2019

elektromobil Honda E 2019

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Ohodnoťte článek

Sdílejte: