Populární Meyle Heavy Duty produkty

end-logo
Sdílejte:

 

Nejoblíbenější díly z řady Meyle HD

spodní čepy na BMW E36, E46, Z3

Originál BMW je dvoudílný s gumokovovým silentblokem. Pryžová část čepu se dost rychle opotřebovává a čep se uvolní ve svém uložení, náprava vrže a kolo není přesně vedené.
Meyle odstraňuje gumokovové spojení a čep vyrábí s klasickou konstrukcí, navíc se zvětšenou hlavou kulového čepu. Jizdní vlastnosti auta ani komfort nijak neutrpěly a životnost takového čepu je daleko vyšší. Toto řešení se velmi osvědčilo a celokovové čepy na E36, E46 se staly velmi populárními. Na E46 samozřejmě původně čepy měnit nelze, ale Meyle vyrábí HD ramena pro tento model, kde čepy už měnit lze.


ramena BMW E46 s měnitelnými čepy

U původního BMW ramene pro trojkovou řadu (E46) nelze měnit zvlášť čepy. V případě poškození jednoho z čepů je nutné vyměnit celé rameno. To je zároveň dost drahé (pokud má být kvalitní, tzn TRW, Lemforder, Meyle) a navíc se po výměně celého ramene musí vždy zajet na geometrii. Z takové maličkosti, jako je uvolnění jednoho čepu se tak stane velký problém.
Naštěstí si toho v Meyle všimli a připravili rameno, vyrobené tak, aby v něm čepy normálně měnit šly. Tzn v rameni jsou normálně otvory pro montáž čepů, tak jako u většiny jiných automobilů, které používají podobnou konstrukci podvozku.
Samotné čepy jsou navíc použity s E36 heavy duty verze, které už vyvinuty byly a osvědčily se.
Cena tohoto HD ramene je podobná ceně TRW, nebo Lemforder, takže výměna za Heavy Duty rameno neznamená žádnou zvláštní investici a v budoucnu se při uvolnění spodních čepů mnohokrát vrátí..
ceny HD ramene, čepů a ostatních ramen můžete porovnat v katalogu

VW, AUDI, Škoda zesílená ramena

Ramena podvozku na VW Passat, kde se tyto hliníková ramena objevily poprvé ( v roce 96), byly od začátku příčinou mnoha problémů. Podvozek byl u Passatu poprvé multilink a nikdo na to nebyl u automobilů té třídy zvyklý. Ramena navíc hliníkové, čepy v ramenech rychle podléhající opotřebení.. ještě k tomu mnoho silentbloků..
Meyle poměrně brzy přichází s prvními díly Heavy Duty pro tyto vozy. Nejdříve se objevily zesílené čepy řízení, hned potom spodní ramena v provedení HD.
U těchto zesílených ramen jsou změněné materiály čepů. Meyle používá speciální plastové pouzdro, vyvinuté ve spolupráci s Lufthansa Technik Intercoat GMBH, kolem hlavy čepu. Toto pouzdro má oproti klasickým zapouzdřením velmi dlouhou životnost – díky speciálnímu materiálu dochází k menšímu opotřebení při stejném provozu.
Dále je změněný design silentbloků v ramenech a pro jejich výrobu je použitý ještě lepší materiál.
Náprava vybavená těmito Heavy Duty díly tak má delší servisní interval a Meyle dodává i celé sady na opravu přední nápravy v provedení HD.


čep řízení pro VW, AUDI, ŠKODA, FORD Galaxy

Původní VW ( opět u modelu Passat v roce 96) čep je vyrobený jako dvoudílný s gumovým bufferem pro omezení vibrací do hřebene řízení. Tato konstrukce se opět ukázala jako dost háklivá, gumový buffer se rychle vymačká a dojde ke vzájemnému uvolnění obou částí čepu. To samozřejmě přináší zvýšenou vůli v řízení a je to dost nebezpečné.
Nový Heavy Duty čep od Meyle je vyrobený jednoduše z jednoho kusu. Funkce původního čepu, který mohl zabránit přenosu vibrací od kola do řízení je tedy vynechána (ale stejně neměla obdobu u jiných modelů aut, takže to bylo asi zbytečné)
Dále je změněna velikost hlavy čepu z původního průměru 22mm na nový 27mm. Tím je dosaženo zvětšení opotřebovatelné plochy na 150% původní plochy styku s pouzdrem čepu. Tím roste životnost samotného kulového čepu..
Meyle tedy řeší dva problémy současně a nový čep má oproti starému vynikající vlastnosti.


Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: