Test tlumičů

end-logo
Sdílejte:

 

Test tlumičů

  • Pokud uvažujete o výměně tlumičů a nejste si jisti, zkontrolujte tlumiče podle těchto několika bodů.

Kontrola úniku oleje z tlumičů

Opotřebovaný tlumič pérování může mít špatné vrchní gufero.. To potom propouští olej. Jakmile dochází k úniku oleje, klesá samozřejmě účinnost tlumiče pérování.. Olejová náplň je hlavní součástí principu utlumení nežádoucích kmitů..

Takže v případě, že jsou tlumiče mokré, můžete je vyměnit rovnou

obrázek úniku oleje z tlumiče

Kontrola ochranných manžet

Podívejte se na manžety tlumičů. Jsou neporušené? Je chráněna pístnice tlumiče?

  • zkontrolujte manžety pořádně ze všech stran, nesmí být  děravé..
  • zkontrolujte dorazy tlumiče..  jestli nejsou popraskané, nebo nějak poničené prostě..

V případě, že je zničená ochrana tlumiče, musíte ji vyměnit. Pokud je poničení rozsáhlé a staré, tlumič už asi bude také poničený, takže můžete vyměnit i tlumiče.

obrázek ochranných manžet a dorazů tlumiče

Test uložení tlumiče

Při vyvěšeném kole, takže na heveru, můžete lehce otestovat uložení tlumiče. Uložení drží vršek tlumiče v podběhu. Pokud je poničené, bude tlumič volný..

  • Pokud zalomcujete pístnicí tlumiče, můžete tuto vůli cítit.
  • můžete také zkontrolovat vzhled uložení.. praskliny atd

Pokud je uložení vadné a tlumiče se zdají v pořádku, nemusíte měnit hned tlumiče.. stačí uložení…

obrázek uložení tlumiče pérování

Kontrola pružin pérování

Pružiny jsou normálně na obou koncích zakončené strojovým uštípnutím. Ucvaklé..

Pokud je to jinak, ostrý lom, prasklina, tak část pružiny chybí.. Můžete vyměnit pružiny.. Obě – kvůli světlé výšce a chování vozu

Pružiny nijak nevylepšujte.. tenisáky ani žádné jiné vložky mezi závity pružiny nepomohou. A je to nebezpečné. Pružina nemůže volně pracovat, hrozí převrácení vozu..

Vložky do pružin se používají pouze k matení celníku při pašování zboží…

obrázek prasklé pružiny

Kontrola pneumatik

pokud mají tlumiče sníženou účinnost, můžete to poznat také na pneumatikách..

Pneumatiky zničené díky vadným tlumičům jsou „doskákané“ Je to hezky vidět a také cítit. Pokud to přejedete rukou, je to jako pila..

V takovém případě už tlumiče vyměnit musíte.. plus pneumatiky samozřejmě..

obrázek pneumatiky

Test tuhosti tlumičů

Zatlačte auto dolů a uvolněte.. Nesmí docházet k „dokmitání“ Funkční tlumič pérování nesmí nechat kolo dokmitávat. Tzn při uvolnění se karosérie pozvolna vrátí, jak ji tlumič pouští.. Tlumič pérování tento zpětný pohyb brzdí..

Můžete zkusit za střechu rozhoupat celé auto… pokud jsou tlumiče tuhé, nepůjde to… Pokud to půjde snadno, tak s tím do výměny tlumičů nejezděte.

Pokud tlumiče brzdí pohyb nedostatečně tak jsou na výměnu

obrázek autaobrázek sinusoidy

Test na dynamometru

Tlumiče můžete nechat otestovat také profesionálně. Na dynamometru. Ale musíte si dát velký pozor.

  1. firmy to dělají často zdarma, jako doprovodnou akci na prodej tlumičů. Personál to ale ani neumí obsluhovat, nebo používají přístroje, které pořádně nefungují..- chodí k nám lidé s testy, které jim právě udělali.. že mají špatné přední tlumiče.. My tady zjistíme, že přední mají poměrně dobré, ale zadní tam snad ani nejsou..
  2. Potom vás s lístkem z testu s nedostatečnými hodnotami útlumu pošlou na nějakou svoji prodejnu pro tlumiče, které by jinak ani neprodali.. Různé pochybné značky..Kupujte tlumiče, které mají TÜV certifikát – SACHS, KAYABA, KONI, BILSTEIN
  3. Na těchto pochybných přístrojích vám naměří 65% účinnost, na dobrém tlumiči.. Prodají vám nějaké svoje tlumiče a pošlou vás reklamovat původní. Zaprvé jsou ty původní často lepší než ty nové. Zadruhé s reklamací neuspějete, pokud u původních tlumičů není nalezena výrobní vada. Běžné opotřebení se reklamovat nedá..Takže vám vyhodí původní dobré SACHS tlumiče a namontují svoje „noname“ tlumiče. To, že vám způsobí škodu tyto prodejce vůbec nezajímá..
obrázek dynamometru na test tlumičů

Test tlumičů 5.00/5 (100.00%) 24 votes


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: