Brzdové kotouče BREMBO-instalace, Autodíly MJauto

end-logo
Sdílejte:

 

Instalace brzdových kotoučů:

1. Ujistěte se, zda zakoupený brzdový kotouč odpovídá kat.číslem nebo prostě rozměry automobilu, na který má být namontován.

 

2. Vždy měňte kotouče na nápravě oba ve stejný čas

 

3. Vždy použijte kotouče z jednoho balení, je jisté, že jsou oba z jedné šarže.

 

4. Při instalaci dodržujte všeobecné pokyny v návodu, který je přiložen.

 

5. Brzdové kotouče měňte pokud jsou na nich hluboké rýhy, nebo jsou nerovně sjeté, nebo již dosáhly minimální tloušťky.

 

6. Minimální šířka je na kotouči vyznačena jako “ MIN. TH“, obecně se dá říci, že kotouče vydrží 2 až 3 výměny brzdových destiček.

 

7. Před instalací brzdové kotouče pořádně očistěte, nesmí na nich zůstat ani konzervační olej ani nic dalšího, kontaminovali byste materiál brzdového obložení a negativně ovlivnili účinnost brzd.

 

8. Jakmile jsou kotouče namontovány použijte DTI ( test házivosti ) připevněný na podvozek abyste změřili házivost kotouče na jeho vnějším okraji. Hodnota odchylky nesmí přesáhnout na jedné celé otáčce 0,1 mm. Jestliže je tato odchylka větší než 0,1 mm změňte otočte kotouč vůči náboji kola do jiné pozice, nebo náboj očistěte. Toto měření je extrémně důležité pro budoucí stav brzdového kotouče, pokud je odchylka větší než přípustná dojde po ujetí pár kilometrů k nerovnoměrnému opotřebení kotouče což způsobí vibrace a citelnou ztrátu brzdného účinku! ( většina servisů toto měření ovšem vůbec neprovádí :-( většinou chybí vybavení ).

 

9. Prvních 200 kilometrů kotouče zajíždějte, brzděte zlehka aby se povrchy obložení a kotouče přizpůsobily, dochází jinak k přehřívání což je poznat na změně barvy materiálu kotouče.

 

10. Stav brzdového kotouče a destiček je jedním z důležitých indikátorů stavu přední nápravy – brzdových třmenů, náboje kola nebo ložiska kola.

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: