Jaké vybrat brzdové kotouče?

end-logo
Jaké vybrat brzdové kotouče?

Sdílejte:

  1. Brzdové kotouče vybírejte značkové, není to drahé
  2. Destičky a kotouče k sobě nemusíte pasovat výrobcem
  3. Na nové kotouče je opravdu lepší dát nové desky

Kvalita brzdových kotoučů závisí jak na kvalitě ocelolitiny použité při výrobě, tak na přesnosti výroby kotouče a jeho finálním vyvážení. O kvalitě těchto tří prvků u neznačkových čínských kotoučů nebudeme ani spekulovat, nemá to žádný smysl. V druhovýrobě je dostatečné pokrytí kvalitních značek, které používají i samotní výrobci automobilů. Většinou tedy lze snadno koupit vysoce kvalitní brzdové kotouče za velmi dobrou cenu a není tedy nutné pošilhávat po nabídkách noname.

Prvovýroba (OEM) a druhovýroba

V prvovýrobě se používají kotouče ATE, BREMBO,FERODO, TRW (TRW koupilo LUCAS, takže kotouče TRW jsou bývalé Lucas kotouče). V druhovýrobě, při prodeji náhradních dílů, máme k dispozici to stejné plus stejně kvalitní kotouče Zimmermann.

Na přední nápravu pouze vysoce kvalitní značkové kotouče

Pro použití na přední nápravě vybírejte opravdu jen z těchto značek. V našem katalogu určitě najdete výhodnou cenu u některého z těchto prémiových výrobců. Přední náprava odnese většinu práce brzdového systému. Zadní náprava je při brzdění odlehčená a její třecí obložení se tak na zastavení automobilu podílí jen málo. Proto také zadní brzdové kotouče bývají menší, klidně nechlazené. Brzdové destičky rovněž menší a se slabším obložením.

Kotouče na přední nápravě také opravdu pečlivě namontujte. Tzn. všechno očistit. Co se nehýbe jak má, rozhýbat, namazat. Kotouče namontovat a ověřit házivost. Pokud nemáte úchylkoměr, zkontrolujte házivost proti brzdovému třmenu. Jedna desetina milimetru už je moc, takže znovu očistit náboj, nebo přesadit kotouč o díru..

Na správné montáži a správném zajetí bude záviset budoucnost kotouče.

Zadní náprava

Na zadní nápravu můžete dát většiny automobilů (u většiny automobilů, někde je ale zadní náprava zatížená lépe, vozidlo je lépe předozadně vyvážené) můžete dát něco horšího, ale musí to být v mezích. Tzn. klidně třeba Remsa, Roadhouse, Graf. Jsou to skuteční výrobci brzdových dílů, nejedná se přebalené neznačkové zboží.

Neznačkové brzdové kotouče

Přebalené neznačkové kotouče nepoužívejte ani na zadní nápravu. Přebalené čínské neznačky poznáte jednoduše podle toho, že dělají všechno. Tzn čepy, kotouče, autobaterie, filtry, výfuky, prostě všechno dohromady. Taková fabrika ale samozřejmě na světě neexistuje s výjimkou Bosche, který má v sortimentu obrovský záběr.. Jedná se o opravdu nejlevnější výrobky na světě dostupné. S kvalitou si nikdo hlavu neláme, procento reklamací je známé a je již kalkulované v ceně. Můj bratr si právě koupil pneumatiky Gripmax, zimní, samozřejmě na X5. Achjo, doufám, že nikoho nezabije :(

Kompatibilita brzdových kotoučů a destiček různých výrobců

Brzdové kotouče se nijak s destičkami nepasují. Není pravda, že by výrobce dělal kotouče a destičky, které k sobě nějak pasují. Že by se k sobě lépe hodily. Takže destičky si vybírejte naprosto svobodně. Pokud chcete spíše sintrované desky, je to Ferodo Premier, Textar, Brembo, pokud spíše organické, tak ATE, TRW. Jak sintrované, tak organické mají své pro a proti. Sintrované mohou pískat, ale lépe sjíždějí kotouče. Organické jsou tiché, ale práší a napékají se více na kotouč čímž mohou způsobovat nerovnoměrné sjíždění kotouče.

Použití starých brzdových destiček na novém kotouči

Pokud na nové kotouče použijete staré destičky, mohou přijít problémy s velmi nerovnoměrným sjížděním kotouče. Starší brzdové desky se dají alespoň srovnat na smirkovém papíru, ale je vždy lepší dát nové desky.

 

Jaké vybrat brzdové kotouče? 4.43/5 (88.57%) 14 votes


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: