Konstrukce dvouhmotového setrvačníku

end-logo
Sdílejte:

Dvouhmotový setrvačník je přesně podle svého názvu tvořený dvěma vůči sobě odpruženými hmotami. Jeho odpružení tedy nahrazuje příliš spolehlivé  jednoduché odpružení spojkové lamely.

První dvouhmotové setrvačníky byly montovány na vetší motory. Motory s mohutným kroutícím momentem. Tyto motory byly většinou šesti a více válcové a setrvačníky měly robustní konstrukci. Dříve tedy nebyly s dvouhmotými setrvačníky problémy.

 

 

Stará a moderní konstrukce DMF

Stará a moderní konstrukce DMF (Dual Mass Flywheel)

 

Moderní řešení DMF musí být subtilní a křehké konstrukce. Dvouhmotové setrvačníky se již montují do vozidel s motory kolem dvou litrů ( a čím dál slabších) obsahu a tyto motory už by s vetší setrvačnou hmotou měly problémy.

Životnosti DMF nepřidává ani chod 4 válcových motorů. Chod 4 válcového motoru je proti 6 a 8 válcovým motorům příliš nepravidelný. Složitá a křehká konstrukce DMF musí odolávat obrovské zátěži.

 

Vývoj konstrukce DMF

Vývoj konstrukce DMF

Hmoty setrvačníku jsou uloženy na kuličkovém, nebo kluzném ložisku. Ložisko má nějakou vůli, která umožňuje mírný radiální a axiální chod sekundárního setrvačníku.

Ložisko dvouhmotého setrvačníku

Ložisko dvouhmotého setrvačníku

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: