Konstrukce laserového světlometu

end-logo
diodové světlomety

Sdílejte:

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O LASEROVÝCH SVĚTLOMETECH

Je nejvyšší čas dát sbohem světlometům s objemnými žárovkami. Spousta lidí dnes dává přednost elegantním laserovým světlometům. Jedná se o první skutečný krok vpřed, pokud jde o vzhled auta a osvětlení silnice, od nástupu xenonových, halogenových a LED technologií. Konstrukce a výkon toto osvětlovacího systému otevírá nové obzory a nabízí nesčetné možnosti inovací. Laserový systém nabízí až čtyřikrát vyšší jas oproti LED technologii; budoucí světlomety tedy budou menší a příď auta tak dostane elegantnější a hezčí vzhled. Lepší viditelnost díky většímu dosahu světel také přispěje k vyšší bezpečnosti.

Konstrukce laserového světlometu

Laserová světla již na trh pronikla, protože je využívá několik výrobců automobilů po celém světě. Evropští konstruktéři již začali tyto koncepty světlometů zapracovávat do svých vozů a reakce jsou povzbudivé. Malý rozměr laserových diod je velmi působivý, když uvážíme intenzitu světla, které vydávají. S jedinou diodou můžete získat téměř přesně bodový světelný tok vycházející z plochy několika málo tisícin milimetru. Úžasný výsledek!

Žárovka takového výkonu nikdy nedosáhne a ani LED světla se mu ani zdaleka nepřiblíží. Čočky laserových světel jsou velmi malé, protože diody jsou schopny generovat paprsek s dosahem 600m i při velmi malých rozměrech. To umožňuje zmenšit rozměru světlometu jako celku. Světla se aktivují senzory a kamerami, které sledují stav auta a vozovky. Když vozidlo dosáhne rychlosti 110 km/h a nejede proti němu žádné jiné vozidlo, rozsvítí se laserová dálková světla, která zlepší výhled řidiče.

Díky čemu má laserová dioda tak velký výkon?

Laserová technologie využívá některých složitých dynamických jevů, které je obtížné správně pochopit. Od jejího nástupu neuplynulo mnoho času, ale řady uživatelů aut už nyní bere útokem. Modré diody jsou založeny na polovodičové technologii využívající indium, gallium nebo nitridy stejně jako diody používané v projektorech. Vhodnou prací se směšovacím poměrem těchto prvků lze rozšířit paletu svítivých barev. Jak vidíte, jedná o složitou a obecně řečeno drahou technologii, která ale v blízké budoucnosti bude nabízena za mnohem nižší cenu, když uvážíme současné trendy.

Budoucí inovace a změny v osvětlení aut

 

Předpokládá se, že obor osvětlení vyvolá v blízké budoucnosti revoluci v automobilovém průmyslu. Ústřední roli bude hrát laserové světlo, ovšem s určitými změnami oproti dnešku. V současnosti jsou světly tohoto typu vybaveny kvůli vysokým výrobním nákladům pouze luxusní vozy; to se ale může změnit. V této fázi je laserové osvětlení teprve na počátku svého rozvoje a lze tedy očekávat všelijaké změny, i když řada technokratů tvrdí, že budoucnost osvětlení je v LED technologii. Důvodem je to, že LED technologie nabízejí více příležitosti je zlepšování a jejich výroba je relativně levná.  

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O LASEROVÝCH SVĚTLOMETECH

Je nejvyšší čas dát sbohem světlometům s objemnými žárovkami. Spousta lidí dnes dává přednost elegantním laserovým světlometům. Jedná se o první skutečný krok vpřed, pokud jde o vzhled auta a osvětlení silnice, od nástupu xenonových, halogenových a LED technologií. Konstrukce a výkon toto osvětlovacího systému otevírá nové obzory a nabízí nesčetné možnosti inovací. Laserový systém nabízí až čtyřikrát vyšší jas oproti LED technologii; budoucí světlomety tedy budou menší a příď auta tak dostane elegantnější a hezčí vzhled. Lepší viditelnost díky většímu dosahu světel také přispěje k vyšší bezpečnosti.

Konstrukce laserového světlometu

Laserová světla již na trh pronikla, protože je využívá několik výrobců automobilů po celém světě. Evropští konstruktéři již začali tyto koncepty světlometů zapracovávat do svých vozů a reakce jsou povzbudivé. Malý rozměr laserových diod je velmi působivý, když uvážíme intenzitu světla, které vydávají. S jedinou diodou můžete získat téměř přesně bodový světelný tok vycházející z plochy několika málo tisícin milimetru. Úžasný výsledek!

Žárovka takového výkonu nikdy nedosáhne a ani LED světla se mu ani zdaleka nepřiblíží. Čočky laserových světel jsou velmi malé, protože diody jsou schopny generovat paprsek s dosahem 600 m i při velmi malých rozměrech. To umožňuje zmenšit rozměru světlometu jako celku. Světla se aktivují senzory a kamerami, které sledují stav auta a vozovky. Když vozidlo dosáhne rychlosti 110 km/h a nejede proti němu žádné jiné vozidlo, rozsvítí se laserová dálková světla, která zlepší výhled řidiče.

Díky čemu má laserová dioda tak velký výkon?

Laserová technologie využívá některých složitých dynamických jevů, které je obtížné správně pochopit. Od jejího nástupu neuplynulo mnoho času, ale řady uživatelů aut už nyní bere útokem. Modré diody jsou založeny na polovodičové technologii využívající indium, gallium nebo nitridy stejně jako diody používané v projektorech. Vhodnou prací se směšovacím poměrem těchto prvků lze rozšířit paletu svítivých barev. Jak vidíte, jedná o složitou a obecně řečeno drahou technologii, která ale v blízké budoucnosti bude nabízena za mnohem nižší cenu, když uvážíme současné trendy.

Budoucí inovace a změny v osvětlení aut

Předpokládá se, že obor osvětlení vyvolá v blízké budoucnosti revoluci v automobilovém průmyslu. Ústřední roli bude hrát laserové světlo, ovšem s určitými změnami oproti dnešku. V současnosti jsou světly tohoto typu vybaveny kvůli vysokým výrobním nákladům pouze luxusní vozy; to se ale může změnit. V této fázi je laserové osvětlení teprve na počátku svého rozvoje a lze tedy očekávat všelijaké změny, i když řada technokratů tvrdí, že budoucnost osvětlení je v LED technologii. Důvodem je to, že LED technologie nabízejí více příležitosti je zlepšování a jejich výroba je relativně levná.  

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Ohodnoťte článek

Sdílejte: