Kontrola stavu řemenice s tlumičem vibrací

end-logo
Praskliny na gumovém tlumiči vibrací

Sdílejte:

Utržení řemenice lze předejít

Pokud se vám odpružená řemenice utrhne, je to velmi nepříjemná závada, která nepotěší. Existují ale indicie, které mohou havarijní stav řemenice odhalit ještě předtím.

Na gumovém tlumiči řemenice jsou praskliny, nebo je pozorovatelné odpojení gumy původně navulkanizované na ocelovém dílu. Pokud takové problémy zjistíte, je lepší řemenici rovnou objednat a nechat vyměnit.

 

Praskliny na gumovém tlumiči vibrací

Praskliny na gumovém tlumiči vibrací

Dynamická kontrola řemenice

Na vnitřním a vnějším dílu řemenice uděláte značky. Nastartujete motor a zatížíte řemenici změnou otáček motoru, zapnutím klimatizace. Pokud je gumová vložka již odtržena od obou dílů dojde k posunutí těchto dílů proti sobě.

Pokud tomu tak je, je řemenice už naprosto zničená a musíte ji vyměnit co nejdříve.

obrázek posunutí značek - Dynamická kontrola řemenice

Dynamická kontrola řemenice

 

Pozor na padělky takové řemenice

Na trhu s náhradními díly se objevily řemenice napodobující vícedílnou konstrukci a gumové tlumiče. Díly vypadají napohled stejně, ale tyto padělky neplní svůj účel. řemenice ve skutečnosti nejsou odpružené a netlumí vibrace klikového hřídele. Použití těchto napodobenin zkracuje životnost dílů motoru.

Padělaná řemenice je vysoustružena z jednoho kusu materiálu. Celá její konstrukce je navíc oslabena soustružením drážek, které se vyplní gumou a utají skutečnou konstrukci řemenice.

konstrukce padělaných řemenic

konstrukce padělaných řemenic

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: