Kvůli emisním přichází Renault s novou generací motorů. Poodhalíme jejich tajemství.

end-logo
pohonná jednotka Renault TCE

Sdílejte:

Nové přísnější emisní normy přinášejí mnoho změn. Především automobilky se budou muset přizpůsobit, nebo je tato emisní vlna smete. Moc dobře to ví i jedna z nejznámějších automobilek Renault. Přísné emisní normy, které zanedlouho začnou platit, přivedly automobilku k revolučním změnám v oblasti nabídky motorů. V brzké době se tak můžeme připravit na nové agregátní jednotky.

Modernizace kvůli emisím

Nová emisní norma Euro 6d-TEMP přináší automobilovým konstruktérům mnoho práce. Některé automobilky, totiž musely přijít s novými motory, neboť u těch stávajících modernizace jednoduše nestačila. A pokud chtějí novou emisní normou projít a přizpůsobit se tak reálným jízdním podmínkám, je potřeba se zaměřit na výrobu nových agregátů. Přesně to udělal automobilka Renault. V souvislosti s novou normou kompletně obměnila svou motorovou nabídku. Nová generace jejich agregátů tak zahrnuje například jednotky jako:

  • 1,3 TCe

  • 1,8 TCe

  • 2,0 Blue dCi

Obměna benzínů i dieselů

Obměna motorů se týká jak zážehových, tak i vznětových motorů. U benzínových verzí dochází ke změně dvanáctistovky (1,2 TCe) za třináctistovku (1,3 TCe), která je vyvinutá ve spolupráci s automobilkou Mercedes. Ta ji využívá v rámci svých kompaktních modelů s pohonem přední nápravy. Další změnou je osmnáctistovka (1,8 TCe), která je primárně určená jen pro sportovně laděné vozy Renault, jako například: Renault Mégane RS a Renault Alpine A110. Její slabší varianty se lehce objevují i v běžné nabídce osobních vozů, například modely Talisman a Espace.

Co se týče dieselových motorů, tak zde se můžeme setkat se čtyřválci, které dostaly přídomek Blue dCi. Najdeme zde novou generaci patnáctistovky (1,5 dCi) a novou sedmnáctistovku (1,7 dCi), která nahrazuje stávající šestnáctistovku (1,6 dCi). Samotným vrcholem naftové sekce je nový dvoulitr 2,0 Blue dCi, který nahrazuje dvakrát přeplňovanou verzi 1,6 dCi.

Zvětšování objemu

Za pozornost stojí také zvětšení zdvihového objemu u většiny nových motorů. I přes to, že byl Renault považován za velkého propagátora tzv. downsizingu, začal motory zvětšovat, s tím že úspory bude muset hledat jinde. Nové emisní normy navíc nebyly jediným spouštěčem obměny motorů. Mohl za to také zájem klientů, kteří toužili po silnějších variantách vozů Renault. Pojďme si přiblížit některé jednotky.

Renault 1,8 TCE

Renault 1,8 TCE

1,3 TCe a 1,8 TCe

Čtyřválcová třináctistovka (1,3 TCe), která je interně označována H5H, má oproti svému předchůdci optimalizované spalování a snížení ztrát se docílilo snižováním tření. Nový je zde také trojúhelníkový blok Delta, který pomáhá kvalitnímu odvodu tepla. Ocelové válce byly nahrazeny slitinovými, které nepodléhají opotřebení. Je zde také turbodmychadlo s elektrickým ovládáním, které zajišťuje přeplňování, a systém přímého vstřikování, který pracuje s tlakem 250 baru, což je více než u 1,2 TCe (200 baru). Motor má tří výkonové varianty (85 kW, 103 kW a 120 kW). Kvůli emisním limitům je zde aplikován filtr pevných částic. Celkově se jedná o velmi povedený motor, tichý, kvalitní a pořádně silný.

Co se týče osmnáctistovky (1,8 TCe), ta je na tom podobně jako třináctistovka. Místo elektricky řízených přesuvníků má klasické elektromagnetické ventily, a najdeme zde turbodmychadlo typu TwinScroll, který řídí elektrický aktuátor. Celkově se také jedná o tichý a kultivovaný motor s neskutečnou sílou, který je určený především pro sportovní vozy.

1,5 dCi a 1,7 dCi

Dieselovým motorům se už pomalu ale jistě blíží konečná, nicméně Renault se jich zatím nevzdává, a i tady se rozhodl ke změnám. Důvodem je samozřejmě zájem zákazníků, ale také stále nižší emise než u zážehových motorů. Nová patnáctistovka (1,5 dCi) je už osmou generací tohoto motoru. Došlo zde ke změně:

  • válců, které mají kompletně zakryté vstřikovače

  • přidání olejového čerpadla

  • přidání dvojice EGR ventilů, které pomáhají snižovat vypouštěné emise

Naprostou novinkou je ovšem sedmnáctistovka, kde například vstřikování pracuje s tlakem až 2000 barů. Turbodmychadlo zajišťuje přeplňování a je zde jiné uspořádání ventilů.

2,0 Blue dCi

Třešničkou na dortu je dvoulitr, který je odvozen ze staršího dvoulitrového turbodieselu, který se ovšem moc nepoužíval. Došlo zde k přepracování hlavy motoru, která dostala diamantové obložení nebo vodou chlazený intercooler. Přímé vstřikování pracuje s tlakem až 2500 barů a turbodmychadlo má snímač otáček. Celkově jde o tichý motor, o kterém po zahřátí na provozní teplotu ani nevíte.

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Kvůli emisním přichází Renault s novou generací motorů. Poodhalíme jejich tajemství. 5.00/5 (100.00%) 1 vote

Sdílejte: