Mercedes přichází s bláznivou novinkou. Vyvinul nejsilnější čtyřválec na světě.

end-logo
Mercedes M139 AMG

Sdílejte:

V současné době je na světě hromada technologií, které se snaží ulehčit život. Technologický vývoj jde jednoduše dopředu a stejně tak je tomu i v oboru automobilním. V této oblasti nezahálí ani automobilový gigant Mercedes, který ve spolupráci se společností AMG, přichází s poněkud zvláštní novinkou. Novým čtyřválcovým motorem, který by se mohl stát nejlepším a nejvýkonnějším na světě. Pojďme se na to podívat.,

Bláznivá novinka

Mnozí o tomto novém vynálezu techniky hovoří jako o bláznivém nápadu a možná to tak opravdu působit může. Jedná se dvoulitrový čtyřválcový motor, který má výkon 310 kW, čímž převyšuje starý motor modelu M133 o 30 kW (41 koní). Tento zážehový přeplňovaný čtyřválec má kódové označení M139, a vznikl pravděpodobně z toho důvodu, aby se docílilo co největšího výkonu v menších autech. Jak už bylo zmíněno, s novinkou přichází automobilka Mercedes ve spolupráci se společností AMG. Půjde o nejvýkonnější čtyřválec německé značky, který byl kdy uveden do produkce.

motor Mercedes M139 AMG

motor Mercedes M139 AMG

Jak je to s výkonem

Důležité je samozřejmě zmínit se o výkonu a otáčkách, neboť to je u motorů tohoto typu to nejzajímavější. Výhodou tohoto nového dvoulitrového čtyřválce je to, že k sobě dostal nové turbodmychadlo Twin-Scroll.

Model M139 bude mít dvě verze. Díky možnostem, které turbodmychadlo motoru přidává, se výkon motor vyhoupne u první verze až na 285 kW (387 koní) při 6500 otáček/min, a u druhé verze na 310 kW (421 koní) při 6750 otáček/min. Nicméně maximální hodnota otáček je ukončena na čísle 7200. Točivý moment motoru má u první verze vrchol na 480 N.m při výkonu 4750-5000 otáček/minutu a u druhé verze 500 N.m při 5000-5250 otáček/min.

Turbodmychadlo a plnící tlaky

Jak je zřejmé, tak turbodmychadlo Twin-Scroll, budou obsahovat obě verze. Motor pracuje s kompresním poměrem 9,0:1 a podle Mercedesu se verzích budou lišit plnící atmosférické tlaky:

  • u první (standartní verze) nabídne tlak 1,9 baru

  • u druhé (S verze) nabídne tlak 2,1 baru

  • turbo Mercedes M139 AMG

    turbo Mercedes M139 AMG

Auta s touto novinkou

Celé je to zatím ve stádiu vývoje, nicméně jakmile to vyjde, půjde o báječnou věc, která nebude chybět v žádném z lepších sportovních automobilů. Určitě by se to mělo objevit pod kapotou zajímavých modelů, ale také pod kapotou menších automobilů. Koneckonců, to byl jeden z hlavních záměrů, dostat extrémně vysoké výkony do malých automobilů. Můžeme se tedy těšit, že se objeví v modelech:

  • A45

  • CLA45

  • GLB45

Zda bude motor do všech těchto modelů instalován se uvidí časem, nicméně tiskové zprávy mluví jasně.

Vzhled a obsah

Samozřejmě je velmi důležité zmínit se o tom, jak takový nový dvoulitrový čtyřválec vypadá, kolik váží a co obsahuje. Existují diskuze o tom, že motor je těžký a tudíž automobil spíše zatíží. To se ale tohoto motoru vůbec netýká. Má totiž relativně malé rozměry a jeho hmotnost je rovněž poměrně nízká. Válce mají průměr 83 mm a zdvih je 92 mm. Celková váha činí kolem 160,5 kg, což je rozhodně méně než například u motoru v modelu V6.

Speciální díly

Je také důležité, zmínit se speciálních dílech, které dělají motor tím, čím je. Najdeme zde například:

  • nové klikové hřídele, ojnice a písty

  • přímé a nepřímé vstřikování

  • rozvody DOHC s 16 ventily

Samozřejmostí je čtyřventilová technika, která je schopna vyladit chod ventilů na obou stranách. To vše díky variabilní schopnosti nastavení zdvihů pomocí ventilů CamTronic.

klikový hřídel Mercedes M139 AMG

klikový hřídel Mercedes M139 AMG

Půjde o nejvýkonnější čtyřválec

S výrobou tohoto výkonného čtyřválce už se začalo. Veškerá výroba probíhá na výrobní lince v německém Affalterbachu. Jak už je u AMG zvykem, nad složením motoru dohlíží jediný pracovník, jehož jméno je tradičně zvěčněno na plastové krytce motoru. Osvědčí-li se tento čtyřválec, stane se nejvýkonnějším čtyřválcem, který kdy byl pro sériová vozidla vyráběn.

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Ohodnoťte článek

Sdílejte: