Montáž hydraulických zdvihátek

end-logo
hydraulická zdvihátka

Sdílejte:

Protože montáž hydraulických zdvihátek – hydroštelů je stále opředena záhadami a lidé při ní, nebo před ní provádějí nežádoucí úkony, zveřejňujeme montážní postupy několika výrobců hydraulických zdvihátek.

INA, Ajusa, Febi fabriky, které zdvihátka přímo konstruují a vyrábějí, této problematice rozumí dostatečně dobře.

Testování nových zdvihátek zmáčknutím

Stará zdvihátka mají za sebou spoustu cyklů ve znečištěném motorovém oleji. špinavý motorový olej je také v pracovních komorách starých zdvihátek. Stěny pístků a stěny komor jsou podřené a někdy do té míry, že pístky přestávají už volně chodit. Takto poškozená hydraulická zdvihátka už klepou. Stará zdvihátka můžete testovat mačkáním abyste zjistili, které chodí dobře a které ne.

Nová zdvihátka podřená nejsou. Můžete se spolehnout, že chodí dobře. Nová zdvihátka obsahují velmi čistý olej. První náplň. Pokud nové hydraulické zdvihátko stisknete, tento čistý olej z něj vytlačíte. V motoru si potom hydroštel nasaje ten špinavý olej a životnost zdvihátka se dramaticky sníží.

Nová zdvihátka tedy nemačkejte.

Ajusa postup

Po výměně hydraulických zdvihátek se od některých mohou zpočátku ozývat zvuky klepání. Hydraulická zdvihátka jsou předvyplněna olejem, ale během transportu dochází k úniku oleje z komor zdvihátek a jejich zavzdušněni.

Jakmile je komora zdvihátka zavzdušněna, naráží píst setrvačností do dna komory a vydává zvuky. Zdvihátko se naplní a odvzdušní samo pohybem pístku. Rychlost jeho odvzdušnění závisí na několika faktorech, jako je: stav motorového oleje, kvalita a viskozita oleje, stav olejového čerpadla, stav mazacích kanálků, otáčky motoru..

Pokud tedy zdvihátka po montáži klepou:

  • počkejte 5 minut s motorem ve volnoběžných otáčkách.
  • Jestliže klepání přetrvává, zvyšte otáčky na 2000 otáček za minutu a ponechte motor v těchto otáčkách po dobu tří minut.
  • volnoběh 30 sekund
  • Jestliže klepání přetrvává opakujte (2000 – 3 minuty) atd…

 

Febi postup

Hydraulická zdvihátka jsou předvyplněna olejem. Může se ale stát, že dojde k úniku oleje během skladování, nebo transportu. Takto zavzdušněná zdvihátka je nezbytné před montáži doplnit čistých olejem podle požadavků výrobce. Při plnění olejem je nutné kontrolovat tlak.

V případě, že hydraulická zdvihátka klepou po nějakém servisu motoru (výměna oleje, hlavy..) zvyšte otáčky motoru na 2000 – 3000 ot/min a setrvejte 4 minuty. Poté 30 sekund volnoběh. Pokud zvuky klepání přetrvávají, opakujte postup. Z 90% je problém vyřešen během prvního cyklu.

Podle Febi se tedy zavzdušněná zdvihátka musí naplnit před montáží.

Febi - zavzdušnění hydraulických zdvihátek

Febi – postup při zavzdušnění hydraulických zdvihátek

INA postup

INA montáž hydraulických zdvihátek

INA montáž hydraulických zdvihátek

INA montáž hydraulických zdvihátek 2

INA montáž hydraulických zdvihátek 2

 

 

 

 

 

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: