Německý start-up chce zachránit benzín. Sníží emise motoru o 80 %

end-logo
MIcrowave zapalování MWI simultání zapálení směsi v objemu

Sdílejte:

Že se stanou plnotučné elektromobily v průběhu následujících let na trhu převažující, tím nás „straší“ už delší dobu. Někdo to vítá, jinému to po chuti příliš není. Každý má své důvody a na obou stranách lze nalézt logické argumenty. Nyní se do toho vložil německý start-up Micro Wave Ignition.

Nekončící vývoj spalovacího motoru

Přes investice automobilek v oblasti elektromobility, která je tlačena především silným apelem na snižování emisí, se vyvíjí stále také spalovací motor. Výrobci se snaží testovat alternativní paliva, ale obecný pohled je nyní takový, že spalovací motor již nebude schopen brzy splnit drastické emisní normy. Jednoduše se z tohoto pohledu dostává na hranici svých možností. To přichází změnit právě Micro Wave Ignition (MWI).

Zachránit benzínové agregáty má vyloučení zapalovacích svíček, které se nyní starají o zažehnutí směsi benzínu se vzduchem. Ty by měly nahradit pulzní mikrovlny. Bratři Armin a Volker Gallatzové, kteří stojí za založením společnosti MWI, tvrdí, že díky tomu bude možno:

  • Spalovat benzín při nižších teplotách
  • Snížit spotřebu o 30 %

Není bez zajímavosti, že tuto společnost a její vizi podporuje také Wendelin Wiedeking, který v letech 1993 – 2009 měl pod palcem značku Porsche a dostal ji do černých čísel díky segmentu SUV. To mu mnozí mohou mít možná za zlé, ale doba ukázala, že i pro takové firmy, které se specializují na čistokrevné sportovní vozy, byl tento segment mnohdy cestou k záchraně před krachem. Wiedeking vlastní v MWI s ostatními investory z privátního sektoru nějakých 20 %.

MWI simultání zapálení směsi v objemu

MWI simultání zapálení směsi v objemu

Fyzika je proti

Přesto všechno je však třeba upozornit na to, že fyzikální zákony tomuto nápadu příliš nakloněny naopak nejsou. Dle jejich výkladu by totiž právě nižší teplota měla vést k přesnému opaku, tedy k vyšší spotřebě. A v neposlední řadě také k nižšímu výkonu.

Lidé, kteří stojí v pozadí start-upu, jako mnozí jiní zastánci benzínových motorů, chtějí docílit zpomalení nástupu čistě elektrického automobilu. Slibují proto snížení emisí až o 80 %, ale jsou skoupí na slovo, které konkrétní emise by to měly být. Kdyby se však něco podobného podařilo, tak by to samozřejmě snížilo tlaky některých zájmových skupin a potažmo politické tlaky na odstranění spalovacího motoru ze scény.

Problémy elektromobility

Jak totiž upozorňují lidé z MWI a další příznivci benzínu, tak elektromobil má řadu nevýhod. Celkově je pro „petrolheady“ jeho koncepce tak trochu podivná. Musí s sebou tahat rozměrné baterie, které jsou nákladné, stejně jako celý systém pohonu, který prodražuje celý automobil. K tomu mají elektromobily omezený dojezd. Nabití i přes rychlonabíjení není zkrátka otázkou pár minut. Mezi další objektivní problémy patří:

  • Nedostatečná infrastruktura dobíjecích stanic i rozvodné sítě
  • Závislost dojezdu na přírodních podmínkách
  • Dotování celého projektu, přičemž provoz stále generuje emise

Právě poslední bod v dnešním kontextu, kdy jsou rozhodnutí politiků často výrazně ovlivňována zájmovými skupinami, stojí asi za největší pozornost. Ekologická stopa elektromobilu totiž není rozhodně malá, přesto je masivně podporován a dotován. Takový Volkswagen třeba nedávno prohlásil, že počítá s prodejem nových elektromobilů pod cenou. Baterie nejsou ekologické, stejně jako jejich výroba. Odpůrci elektromobilů hovoří o tom, že jde vlastně pouze o přenesení problému s emisemi z našich očí v městských ulicích do neekologických fabrik za město.

MWI mikrovlné zapalování směsi

MWI mikrovlné zapalování směsi

Budoucnost?

Wiedeking se nechal slyšet, že MWI má dle něj inovaci, která přináší obrovský tržní potenciál. Uvidíme, jak se bude celá situace vyvíjet do budoucna, protože je faktem, že v současnosti zde máme fázi představ a shánění financí. Reálný prototyp na stole prozatím neexistuje, natož aby se proháněl po testovacím okruhu.

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Ohodnoťte článek

Sdílejte: