Dvoutaktní motor

end-logo
Sdílejte:


Dvoudobý motor

Dvoudobý motor využívá nejen prostor válce,
ale také prostor klikové skříně, k dokončení Ottova cyklu během pouhých
dvou zdvihů pístu
Sání.
Směs paliva a vzduchu je nejprve nasáta do prostoru klikové skříně, tedy
pod píst, vlivem podtlaku, který vzniká při pohybu pístu nahoru.
Během pohybu dolů je zavřen sací ventil a nasátá směs je stlačena v
prostoru klikové skříně – pod pístem stále..
Výfuk.
Píst při pohybu dolů odkrývá výfukový otvor a z prostoru válce nad
pístem odtékají spálené plyny. Ty jsou z prostoru válce vytlačovány
novou směsí, která je přepouštěna kolem pístu ( na obrázku vlevo) z
prostoru klikového hřídele do prostoru válce. Při tomto procesu dochází
samozřejmě k částečnému smíchání obou směsí a tím je část nové směsi
naneštěstí vyfukována také.
Komprese
Píst je tlačen setrvačníkem nahoru a stlačuje připravenou směs. Pod
pístem už je nasávána nová….
Expanze
Na vrcholu zdvihu pístu dochází k zapálení stlačené směsi zapalovací
svíčkou. Hoření plynů vyvolává tlak a  píst je zatlačen směrem
dolů…
Protože dvoudobý motor zapaluje při každém otočení klikového hřídele,
je přirozeně silnější než čtyřdobý motor stejné velikosti. Ve spojení s
jednoduchou konstrukcí se z něj stal oblíbený pohon různých motorových
pil, malých motorů člunů, mopedů, elektrocentrál, atd..
Samozřejmě je málo efektivní v důsledku špatného hospodaření s palivem,
které je částečně vypouštěno výfukovým otvorem.

Copyright
2000, Matt Keveney. All rights reserved.

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: