Řemenice klikového hřídele – napodobeniny

end-logo
konstrukce padělaných řemenic

Sdílejte:

Řemenice s tlumičem vibrací

O moderních motorů na klikovém hřídeli použita dvoudílná řemenice s gumovým spojem. Mezi nábojem řemenice a drážkovanou dílem (samotnou řemenicí) je navulkanizovaná gumová vložka. Tato gumová vložka má tlumit vibrace klikového hřídele.

Tyto řemenice se dělají buď jednoduše dvoudílné s pryžovou vložkou, nebo v případě automobilů, které používají systém start-stop může být jejich konstrukce zesložitěna jak se na start-stop systém sluší a patří. Celkem může mít 8 částí a dva pryžové tlumiče.

 

obrázek - různé konstrukce řemenice s tlumičem kmitů

různé konstrukce řemenice s tlumičem kmitů

 

Pozor na padělky takové řemenice

Na trhu s náhradními díly se objevily řemenice napodobující vícedílnou konstrukci a gumové tlumiče. Díly vypadají napohled stejně, ale tyto padělky neplní svůj účel. řemenice ve skutečnosti nejsou odpružené a netlumí vibrace klikového hřídele. Použití těchto napodobenin zkracuje životnost dílů motoru.

Padělaná řemenice je vysoustružena z jednoho kusu materiálu. Celá její konstrukce je navíc oslabena soustružením drážek, které se vyplní gumou a utají skutečnou konstrukci řemenice.

 

konstrukce padělaných řemenic

konstrukce padělaných řemenic

 

Výměna šroubu řemenice

Řemenice je na klikový hřídel přitažena šroubem na který je vyvinuta poměrně velké síla. Dotahuje se nejdříve na moment a poté ještě úhlem.

Starý šroub je tedy deformovaný a natažený. Při druhém dotažení může prasknout. Prasknout může také kdykoli potom během provozu. Řemenice by se tedy měla měnit se šroubem, pokud je to možné.

 

 

obrázek Odpružená řemenice klikového hřídele v sadě se šroubem

Odpružená řemenice klikového hřídele v sadě se šroubem

Řemenice klikového hřídele – napodobeniny 4.00/5 (80.00%) 1 vote


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: