Slabý signál z čidla ABS – nefunkční ABS

end-logo
ABS kontrolka na přístrojové desce

Sdílejte:

Selhání ABS může být způsobeno nefunkčním senzorem na jednom z kol, ale daleko častěji dochází k vyřazení ABS z důvodu špatného stavu ABS čidel.

Chování ABS kontrolky při zapnutí zapalování

Po otočení klíčku zapalování dochází k autodiagnostice elektrického obvodu čidel ABS. Na přístrojové desce na chvíli svítí kontrolka ABS, jako signalizace právě této diagnostiky.  Pokud kontrolka po chvíli zhasne, byl test obvodu úspěšný. Pokud nezhasne, je problém s obvodem u některého čidla.

Pokud ale kontrolka po diagnostice zhasíná a rozsvítí se až při popojetí auta, znamená to, že ABS systém nemá správný, očekávaný signál od jednotlivých kol. ABS se v takovém případě raději vypíná, aby nedošlo k neočekávanému chování systému.

Zanesení čidla ABS magnetickými pilinami

ABS senzory obsahují kromě cívky, také permanentní magnet. Na tento magnet se při jízdě mohou zachytávat magnetické materiály. Po nějaké době tak vzniká nános, který narušuje funkci čidla. Napětí generované v senzoru je potom menší. ABS jednotka porovnává napětí generované na protilehlých stranách automobilu a pokud je velmi rozdílné, vyhodnocuje to jako chybu a vypíná systém.

Řešení takovéto závady je prosté, ABS senzor stačí očistit. Někdy pomůže prosté umytí podvozku v myčce, čidla se opláchnou.

 

zanesený ABS senzor

zanesený ABS senzor

Usazení čidla ABS v těhlici

Dalším typem rychle odstranitelné závady na ABS systému je špatně usazené, povolené čidlo. Jakmile se magnet čidla vzdálí od hřebínku ABS (hřebínek je na homokinetickém kloubu, nebo je magnetický ve vnějším guferu ložiska) napětí generované senzorem se zase sníží, podobně jako při zanesení čidla nečistotami.

Čidlo tedy demontujte a jeho tělo očistěte. Otvor, ve kterém je čidlo namontované očistěte také a čidlo utáhněte. Porovnejte jeho usazení s polohou čidla na druhé straně.

Závada ABS po výměně ložiska kola.

Nové ABS systémy používají místo klasického hřebínku, který se točí před ABS senzorem, magnetický kroužek ve vnějším guferu ložiska kola. Při výměně ložiska může dojít k opomenutí této konstrukce a ložisko může být nasazeno obráceně. Tedy ABS kroužkem dovnitř. Konstrukce ložiska to umožňuje, není tam žádné osazení, které by otočení ložiska zabránilo. Může se také stát, že na automobil je namontováno omylem ložisko, které tímto magnetickým kroužkem není osazeno.

Magnetický kroužek, jeho umístění a stav, lze zkontrolovat testerem za pár korun. Pokud byste chtěli tester objednat, zavolejte.

ATE ABS tester OK

ATE ABS tester OK

Ložisko s magnetickým ABS kroužkem

Ložisko s magnetickým ABS kroužkem

 

Slabý signál z čidla ABS – nefunkční ABS 5.00/5 (100.00%) 1 vote


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: