hřídele

end-logo
konstrukce padělaných řemenic

Řemenice klikového hřídele – napodobeniny

Řemenice s tlumičem vibrací O moderních motorů na klikovém hřídeli použita dvoudílná řemenice s gumovým spojem. Mezi nábojem řemenice a drážkovanou dílem (samotnou řemenicí) je navulkanizovaná gumová vložka. Tato gumová vložka má tlumit vibrace klikového hřídele. Tyto řemenice se dělají buď jedn [...]

více..číst
vodní pumpa motoru

Instalace vodní pumpy

Před výměnou vodní pumpy Pokud stará vodní pumpa ještě stále trošku funguje použijte ji k výplachu chladícího okruhu. K výplachům se dají koupit speciální čistící náplně, které odstraní starý sediment, korozi atd.. Nová vodní pumpa potom nebude vystavená nečistotám. Pokud je vodní pumpa hnaná ro [...]

více..číst

Princip servočerpadla

  mechanické čerpadlo posilovače řízení Klasické servořízení je tlakováno mechanickým čerpadlem. Systém poháněný mechanickým čepadlem má dlouhou životnost je spolehlivý a dá se jednoduše opravovat. elektrické čerpadlo řízení Právě proto, že je to moc spolehlivé se najednou objevila [...]

více..číst

Volnoběžná řemenice alternátoru

  Volnoběžná řemenice alternátoru Overrunning Alternator Pulley - OAP Overrunning Alternator Decoupler - OAD Alternátory mají z motorových příslušenství největší setrvačný odpor. Mají tedy výnamný vliv na vedení řemene.Volnoběžná řemenice izoluje setrvačnou hmotu alternátoru od [...]

více..číst

Motor 4

Motor – teorie 4/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 11.12.2003)  Obsah kapitoy 4: Blok motoru, Konstrukce bloku motoru, Vložky válců, válce, Opotřebení válce, Vliv paliva na opotřebení, Teplota motoru, Tuning bloku motoru Blok motoru: Blok motoru patří mezi hlavní odlitky motoru. Odlévá se [...]

více..číst

Motor 2

Motor – teorie 2/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 04.12.2003)  Obsah kapitoly 2: Mechanická účinnost, Klikový hřídel, úprava klikového hřídele pro zvýšení výkonu, Setrvačník V této části nejprve teoreticky rozeberu mechanické ztráty a poté se budu věnovat jednotlivým dílům motoru z hlediska [...]

více..číst

Dvou hmotový setrvačník a čtyřdílná sada Valeo

  Dvouhmotový setrvačník a čtyřdílná sada VALEO Samotný setrvačník se používá k udržení hladkého chodu motoru. Zařízení je roztáčeno pohybem pístů přes klikový hřídel a díky své hmotě uchovává energii motorem vyprodukovanou. Roztočený potom klade určitý odpor změnám rychlo [...]

více..číst

Animace – Čtyřtaktní OTTŮV motor

Čtyřtaktní OTTŮV motor Čtyřtaktní motor poprvé demonstroval Nikolaus Otto v roce 1876. Dnes je to nejvíce používaný typ motoru v osobních i nákladních automobilech. Čtyřtaktní se nazývá proto, že jeho činnost probíhá ve čtyřech fázích - sání - komprese - expanze po z [...]

více..číst

Ferenc-Motor

    Odborné články věnované autoelektronice, zaměřené na zážehové motory osobních aut z přelomu tisíciletí. Níže najdete odkazy na články a krátké popisy.   Automobilové motory, podzim 1997 Zjišťování příčin závad, Test elektronických systémů, Primární obvod, Přerušova [...]

více..číst

Spotřeba a emise II

  Spotřeba a emise CO2 určují směry vývoje zážehových motorů II RNDr. Bohumil Ferenc, květen 2001   Kvantitativní regulace výkonu motoru Vypínání počtu činných válců Řízení ventilového rozvodu Časování ventilů Řízení zdvihu ventilů Řízení průběh [...]

více..číst