hřídele

end-logo
dvouhmotý setrvačník převod

Úskalí dvouhmotového setrvačníku. Jak na jeho dlouhou životnost?

Nejprve si řekněme, proč vlastně dvouhmotový setrvačník vzniknul a jaká je jeho funkce. V automobilech byla vždy konstrukční snaha odlehčit klikový mechanismus a setrvačník. To má totiž řadu výhod, jako je agilnější chování lehčí klikové hřídele a úspora materiálu. Motor jde zkrátka dobře do otáček, [...]

více..číst
IVT technologie pro pohon vačkového hřídele

Mohou vačkovou hřídel nahradit elektromotory?

Vačková hřídel se používá prakticky v každém spalovacím motoru. Pokud tedy zůstaneme u motorů čtyřdobých. V takovém nejčastěji používaném pístovém spalovacím motoru ovládá zdvihy ventilů. Vačková hřídel je pomocí převodu s poměrem 1:2 spojena s klikovou hřídelí. Šlo by však vačkovou hřídel nahradit? [...]

více..číst
konstrukce padělaných řemenic

Řemenice klikového hřídele – napodobeniny

Řemenice s tlumičem vibrací O moderních motorů na klikovém hřídeli použita dvoudílná řemenice s gumovým spojem. Mezi nábojem řemenice a drážkovanou dílem (samotnou řemenicí) je navulkanizovaná gumová vložka. Tato gumová vložka má tlumit vibrace klikového hřídele. Tyto řemenice se dělají buď jedn [...]

více..číst
vodní pumpa motoru

Instalace vodní pumpy

Před výměnou vodní pumpy Pokud stará vodní pumpa ještě stále trošku funguje použijte ji k výplachu chladícího okruhu. K výplachům se dají koupit speciální čistící náplně, které odstraní starý sediment, korozi atd.. Nová vodní pumpa potom nebude vystavená nečistotám. Pokud je vodní pumpa hnaná ro [...]

více..číst

Princip servočerpadla

  mechanické čerpadlo posilovače řízení Klasické servořízení je tlakováno mechanickým čerpadlem. Systém poháněný mechanickým čepadlem má dlouhou životnost je spolehlivý a dá se jednoduše opravovat. elektrické čerpadlo řízení Právě proto, že je to moc spolehlivé se najednou objevila [...]

více..číst

Volnoběžná řemenice alternátoru

  Volnoběžná řemenice alternátoru Overrunning Alternator Pulley - OAP Overrunning Alternator Decoupler - OAD Alternátory mají z motorových příslušenství největší setrvačný odpor. Mají tedy výnamný vliv na vedení řemene.Volnoběžná řemenice izoluje setrvačnou hmotu alternátoru od [...]

více..číst

Motor 4

Motor – teorie 4/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 11.12.2003)  Obsah kapitoy 4: Blok motoru, Konstrukce bloku motoru, Vložky válců, válce, Opotřebení válce, Vliv paliva na opotřebení, Teplota motoru, Tuning bloku motoru Blok motoru: Blok motoru patří mezi hlavní odlitky motoru. Odlévá se [...]

více..číst

Motor 2

Motor – teorie 2/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 04.12.2003)  Obsah kapitoly 2: Mechanická účinnost, Klikový hřídel, úprava klikového hřídele pro zvýšení výkonu, Setrvačník V této části nejprve teoreticky rozeberu mechanické ztráty a poté se budu věnovat jednotlivým dílům motoru z hlediska [...]

více..číst

Dvou hmotový setrvačník a čtyřdílná sada Valeo

  Dvouhmotový setrvačník a čtyřdílná sada VALEO Samotný setrvačník se používá k udržení hladkého chodu motoru. Zařízení je roztáčeno pohybem pístů přes klikový hřídel a díky své hmotě uchovává energii motorem vyprodukovanou. Roztočený potom klade určitý odpor změnám rychlo [...]

více..číst

Animace – Čtyřtaktní OTTŮV motor

Čtyřtaktní OTTŮV motor Čtyřtaktní motor poprvé demonstroval Nikolaus Otto v roce 1876. Dnes je to nejvíce používaný typ motoru v osobních i nákladních automobilech. Čtyřtaktní se nazývá proto, že jeho činnost probíhá ve čtyřech fázích - sání - komprese - expanze po z [...]

více..číst