kotouče

end-logo
Jaké vybrat brzdové kotouče?

Jaké vybrat brzdové kotouče?

Brzdové kotouče vybírejte značkové, není to drahé Destičky a kotouče k sobě nemusíte pasovat výrobcem Na nové kotouče je opravdu lepší dát nové desky Kvalita brzdových kotoučů závisí jak na kvalitě ocelolitiny použité při výrobě, tak na přesnosti výroby kotouče a jeho finálním vyvá [...]

více..číst
GM FNC brzdové kotouče

GM povrchová úprava brzdových kotoučů

V  General Motors zavádějí novou povrchovou úpravu brzdových kotoučů. Tato povrchová úprava má výrazně prodloužit životnost kotouče a GM plánuje do roku 2016 pokrýt takto upravenými kotouči 80% produkce v USA. Povrchová úprava, kterou v GM používají se nazývá FNC (ferritic-nitro carburizing). Nav [...]

více..číst

Problémy s brzdami

Házení brzdových kotoučů, zvlněné kotouče Zvlněné kotouče, házení brzdových kotoučů, křivé kotouče - mnoho z nás se potýká s tímto problémem.  V jednu dobu, když tento problém eskaloval, vydali importéři  (ATE, TRW, BOSCH, FERODO) různé pamflety, ve kterých dávají tyto problémy za vinu zvětšeným vů [...]

více..číst

Napodobenina vs originál

Toyota V Dubaji bylo celníky zadrženo 30000 kusů padělaných náhradních dílů Toyota. Pro Toyotu jsou Emiráty důležitý trh, takže jsou tam velké pohyby originálních náhradních dílů. Do obchodu s padělanými díly bylo zapleteno 27 prodejen autodílů. olej filtr Toyota orig vs padělek Sklad dílů Du [...]

více..číst

Zajíždění brzdových destiček a kotoučů

Zákazníci po výměně brzdových kotoučů většinou nemyslí na jejich správné zajíždění. Bez správného zajetí brzdového obložení na kotouče přitom nikdy nedosáhnou plného brzdného výkonu. Uvolnění napětí v litině kotoučů Brzdové kotouče se odlévají do pískových forem při teplotě přes 1350 °C a rychle s [...]

více..číst

Změny materiálu brzdových kotoučů – experiment

Vznik a vývoj horkých skvrn na brzdovém kotouči. Materiál kotouče - litina, brzdové destičky bez azbestové, organické. Vývoj skvrn pozorován infračervenou kamerou. Analýza materiálu potvrdila nežádoucí změny v litině brzdového kotouče v místech vzniklých horkých skvrn. soustava brzdícího stroje [...]

více..číst

Vibrace brzdových kotoučů 2

Carroll Smith z firmy Stoptech nabízí zajímavý pohled na problém vibrací brzdových kotoučů. Citace (stručně): Zkroucené brzdové kotouče S termínem "zkroucené brzdové kotouče" se v automobilovém sportu setkáváme po často. Jakmile řidič při prudkém brždění hlásí vibrace brzdových kotoučů, nezkuše [...]

více..číst
Třecí materiály HoneyWell

Třecí materiály brzdových destiček

Různé typy třecího obložení brzdových destiček Brzdové destičky nejsou všechny stejné. Existuje několik základních typů použitých třecích materiálů. Některé mohou způsobit i problémy. Volba materiálu obložení závisí na strategii výrobce brzdových destiček. Některé materiály mají lepší třecí koef [...]

více..číst
měření házivosti kotoučů

Instalace brzdových kotoučů

Montážní postup - brzdové kotouče Brzdové kotouče nelze jen tak namontovat na auto. Pokud to uděláte, budete je muset brzy kupovat znovu. Kotouče se mění pouze s novými destičkami. Staré destičky nejsou sjeté rovnoměrně a zničily by kotouč. Nové destičky očištění náboje, kontrola vůle ložiska [...]

více..číst
prasklý brzdový kotouč

Poškození brzdových kotoučů

normálně jetý brzdový kotouč Nomálně jetý brzdový kotouč Pokud kotouč nevykazuje žádná poškození zkontrolujte pouze jeho sílu. Minimální síla brzdového kotouče je uváděna často v katalogu. Vetšinou je to 2mm pod maximální (novou sílou) V případě, že je tedy sjetý o 1mm a více z někt [...]

více..číst