mají

end-logo

Baterku likvidují především vysoké teploty. Proč tomu tak je?

Je to známá věc. Akumulátorům obecně vadí extrémy. Přestože za ta léta, co se dávají do automobilů samozřejmě prošly nějakým vývojem, tak jsou stále náchylné na stejné věci. Není to jen obligátní mráz, ale třeba také velké horko. A že je právě toto v posledních horkých létech také tématem, není potř [...]

více..číst
Kotoučové a bubnové brzdy

Bubnová brzda má stále svůj význam. Víte proč?

Aktuálně většina vozidel využívá k brždění primárně kotoučové brzdy. Ty poprvé ukázal Jaguar na C-Type již v roce 1953 v rámci závodu Le Mans. Dnes jsou běžné na přední nápravě všech vozidel, odkud bubnové brzdy zcela vytlačily. Bubny se přesto stále hojně používají na zadních nápravách a mají také [...]

více..číst
emise automobilu

Máte starší auto a bojíte se kontroly emisí na STK? Víme, jak je snížit!

Je to již mnoho let, co je kontrola emisí součástí technické kontroly. Podmínky STK se navíc každým rokem zpřísňují. Pryč jsou tak doby, kdy kontrolou prošla auta, která na silnici už v podstatě neměla co dělat. Dnes se ale obávají i majitelé vozů, kteří mají auto relativně v pořádku, ale je už pros [...]

více..číst
hybridní pohon. elektromotor a zážehový motor

Plug-in hybridy zlepší dojezd na elektřinu i díky nové převodovce

Německá firma ZF Friedrichshafen vyrábí jednu z nejpoužívanějších automatických převodovek. Tento osmistupňový automat chválí každý, kde může, a tak se firma rozhodla po aktuálně vyvíjené generaci přezdívané EVplus, přichystat ještě generaci další. Původně přitom již plánovaná nebyla. V mnoha vozech [...]

více..číst
na obrázku je Interiér Tesly s velkým vertikálním tabletem

INTERIÉR, S NÍMŽ SE MODERNÍ AUTO STÁVÁ IKONOU

Interiár s tabletem namísto myšlenky Důvody, proč trávit v autě více času, mohou být různé. Jedním z nich je skvělý interiér. V dřívějších dobách se designéři interiérům aut moc nevěnovali. Jakmile byl perfektně vyladěný motor a jeho výkon odpovídal představám, bylo auto skoro hotové. V dnešní době [...]

více..číst
Modelová řada Škoda

Typy karosérie

MODELY KAROSÉRIE, KTERÉ BY VÁS MOHLY ZAJÍMAT Na silnici jsou k vidění různá auta a často se možná ptáte, proč si lidé vybrali právě tento typ. Typ karosérie upoutává pozornost různých lidí různě. Volbu auta určují vždy různé potřeby a zájmy lidí. Dívají se také na různé další výhody, protože auto j [...]

více..číst
karosářské verze Hyundai

Typy automobilů

CO JE TŘEBA VĚDĚT PŘI VÝBĚRU AUTA Pokud se nemůžete rozhodnout, jaké auto koupit, nemějte obavy – výběr je široký. Věnujte pár minut tomuto článku a já vám poradím. Auta různých typů jsou určena k různým účelům. Při rozhodování, zda koupit tuto značku nebo jinou, hraje důležitou rychlost i cena vo [...]

více..číst
DPF filtr BMW

DPF filtr Kordierit vs Silikon Karbid (SiC)

Dieselové motory produkují velké množství prachových částic, popílku, který je vedlejším produktem, zbytkem po spalovacím procesu ve válci. Dříve se tento prach neřešil, ale spolu se zpřísňováním emisních norem se emise popílku začaly tlumit používáním katalyzátorů a později přiřazením DPF filtrů, k [...]

více..číst

Tlumiče a pružiny pérování KAYABA – Japonsko

KAYABA je již více než sto let lídrem ve výrobě hydraulických komponentů pro letecký průmysl, železniční dopravu a námořní dopravu. Výrobní centra KAYABA mají po celém světě více než 8600 zaměstnanců a produkují obrat ve výši 2,6 bilionů amerických dolarů ročně. Z toho 60% tvoří produkce tlumičů [...]

více..číst
Sachs nebo Kayaba

Kterou značku tlumičů pérování vybrat při výměně?

Tlumiče tedy buď SACHS, nebo KYB. TRW a Monroe jen pokud jsou výrazně levnější. Neznačkové tlumiče nepoužívejte vůbec, je to nebezpečné. Zkontrolujte také uložení a manžety Tlumiče pérování jsou zásadním prvkem bezpečnosti vozu. Jeho bezpečného ovládání v kritických momentech. Jakk [...]

více..číst