motor

end-logo
pohonná jednotka Renault TCE

Kvůli emisním přichází Renault s novou generací motorů. Poodhalíme jejich tajemství.

Nové přísnější emisní normy přinášejí mnoho změn. Především automobilky se budou muset přizpůsobit, nebo je tato emisní vlna smete. Moc dobře to ví i jedna z nejznámějších automobilek Renault. Přísné emisní normy, které zanedlouho začnou platit, přivedly automobilku k revolučním změnám v oblasti nab [...]

více..číst
Mercedes M139 AMG

Mercedes přichází s bláznivou novinkou. Vyvinul nejsilnější čtyřválec na světě.

V současné době je na světě hromada technologií, které se snaží ulehčit život. Technologický vývoj jde jednoduše dopředu a stejně tak je tomu i v oboru automobilním. V této oblasti nezahálí ani automobilový gigant Mercedes, který ve spolupráci se společností AMG, přichází s poněkud zvláštní novinkou [...]

více..číst
Starý multidrážkový řemen

Když selže klínový řemen. Jak tomu předcházet?

širší veřejnosti jsou v povědomí zpravidla výměny rozvodů, které jsou nutné z důvodu, aby se tzv. nepotkal motor. Selhání rozvodů ústí v nákladnou opravu motoru a u mnohých aut už se nemusí ani vyplatit. Kromě rozvodů najdete ale v motoru ještě jeden důležitý prvek a tím je klínový řemen, jinak také [...]

více..číst
LPG instalace

Je přestavba na LPG stále výhodná? Záleží na okolnostech

Zejména v minulosti byla velice populární tzv. přestavba zážehového motoru na LPG. Jistě si mnozí sami vzpomínáte, že na LPG se hojně předělávaly také staré „stodvacítky“ či Favority. Tehdy výhradně amatérsky. Zážehový motor má totiž tu vlastnost, že nemusí nutně spalovat pouze benzín. Můžete jej pr [...]

více..číst
Trojnásobné přeplňování sání

Specifika moderního turbomotoru. Jak se k němu chovat?

V době, kdy vývoj v oblasti automobilů byl ještě hnán primárně touhou po dosahování nových výkonnostních met a překonávání hranic možného, se osazovala turbodmychadla výhradně za tímto účelem. V současnosti se bez nich neobejde už skoro žádný motor osazovaný do moderních automobilů. Důvodem však už [...]

více..číst
na obrázku je motor Alfa Romeo Twinspark

Dvě svíčky na válec? Naprosto zbytečné

Zapalovací svíčka je po dlouhá léta nedílnou součástí automobilů, pomocí které dochází k zapálení směsi zážehového motoru. To je asi skutečnost, která nikoho z vás nedokáže překvapit. Dále pak určitě všichni víte, že většina vozidel si vystačí pouze s jednou svíčkou na válec. Nicméně jsme se ale dří [...]

více..číst
chladič motoru

Chlazení moderních motorů a jeho změny

Vývoj techniky se stále posouvá mílovými kroky dopředu a pozadu samozřejmě nezůstávají ani jednotlivé komponenty automobilů. Přirozeně tedy můžeme zaznamenat změny i v oblasti chlazení motorů, které sice ve své podstatě zůstává stejné, ale zároveň se poměrně značně liší. Více o této problematice jsm [...]

více..číst
motor8

Různé typy motorů

POZNEJTE SVŮJ MOTOR Motor je elektrárna každého auta. Právě tady vzniká veškerá hnací síla. Motory dělíme do dvou hlavních skupin: jedná se o motor s vnitřním a vnějším spalováním. Motory s vnějším spalováním jsou v autech nepoužitelné, protože jsou příliš objemné. Spalování u těchto motorů probíhá [...]

více..číst
hydraulická zdvihátka

Montáž hydraulických zdvihátek

Protože montáž hydraulických zdvihátek - hydroštelů je stále opředena záhadami a lidé při ní, nebo před ní provádějí nežádoucí úkony, zveřejňujeme montážní postupy několika výrobců hydraulických zdvihátek. INA, Ajusa, Febi fabriky, které zdvihátka přímo konstruují a vyrábějí, této problematice ro [...]

více..číst
BOSCH MAF senzor náhled

MAF Bosch HFM5, HFM7, HFM8

MAF senzor - váha vzduchu MAF (mass air flow) senzor je v motoru umístěný za vzduchovým filtrem a před klapkou sání. Měří množství vzduchu protékajícího sáním motoru. řídící jednotka na základě signálů z MAF senzoru upravuje palivovou směs a případně nastavení EGR (recirkulace výfukových plynů). Pr [...]

více..číst