motor

end-logo
Starý multidrážkový řemen

Když selže klínový řemen. Jak tomu předcházet?

širší veřejnosti jsou v povědomí zpravidla výměny rozvodů, které jsou nutné z důvodu, aby se tzv. nepotkal motor. Selhání rozvodů ústí v nákladnou opravu motoru a u mnohých aut už se nemusí ani vyplatit. Kromě rozvodů najdete ale v motoru ještě jeden důležitý prvek a tím je klínový řemen, jinak také [...]

více..číst
LPG instalace

Je přestavba na LPG stále výhodná? Záleží na okolnostech

Zejména v minulosti byla velice populární tzv. přestavba zážehového motoru na LPG. Jistě si mnozí sami vzpomínáte, že na LPG se hojně předělávaly také staré „stodvacítky“ či Favority. Tehdy výhradně amatérsky. Zážehový motor má totiž tu vlastnost, že nemusí nutně spalovat pouze benzín. Můžete jej pr [...]

více..číst
Trojnásobné přeplňování sání

Specifika moderního turbomotoru. Jak se k němu chovat?

V době, kdy vývoj v oblasti automobilů byl ještě hnán primárně touhou po dosahování nových výkonnostních met a překonávání hranic možného, se osazovala turbodmychadla výhradně za tímto účelem. V současnosti se bez nich neobejde už skoro žádný motor osazovaný do moderních automobilů. Důvodem však už [...]

více..číst
na obrázku je motor Alfa Romeo Twinspark

Dvě svíčky na válec? Naprosto zbytečné

Zapalovací svíčka je po dlouhá léta nedílnou součástí automobilů, pomocí které dochází k zapálení směsi zážehového motoru. To je asi skutečnost, která nikoho z vás nedokáže překvapit. Dále pak určitě všichni víte, že většina vozidel si vystačí pouze s jednou svíčkou na válec. Nicméně jsme se ale dří [...]

více..číst
chladič motoru

Chlazení moderních motorů a jeho změny

Vývoj techniky se stále posouvá mílovými kroky dopředu a pozadu samozřejmě nezůstávají ani jednotlivé komponenty automobilů. Přirozeně tedy můžeme zaznamenat změny i v oblasti chlazení motorů, které sice ve své podstatě zůstává stejné, ale zároveň se poměrně značně liší. Více o této problematice jsm [...]

více..číst
motor8

Různé typy motorů

POZNEJTE SVŮJ MOTOR Motor je elektrárna každého auta. Právě tady vzniká veškerá hnací síla. Motory dělíme do dvou hlavních skupin: jedná se o motor s vnitřním a vnějším spalováním. Motory s vnějším spalováním jsou v autech nepoužitelné, protože jsou příliš objemné. Spalování u těchto motorů probíhá [...]

více..číst
hydraulická zdvihátka

Montáž hydraulických zdvihátek

Protože montáž hydraulických zdvihátek - hydroštelů je stále opředena záhadami a lidé při ní, nebo před ní provádějí nežádoucí úkony, zveřejňujeme montážní postupy několika výrobců hydraulických zdvihátek. INA, Ajusa, Febi fabriky, které zdvihátka přímo konstruují a vyrábějí, této problematice ro [...]

více..číst
BOSCH MAF senzor náhled

MAF Bosch HFM5, HFM7, HFM8

MAF senzor - váha vzduchu MAF (mass air flow) senzor je v motoru umístěný za vzduchovým filtrem a před klapkou sání. Měří množství vzduchu protékajícího sáním motoru. řídící jednotka na základě signálů z MAF senzoru upravuje palivovou směs a případně nastavení EGR (recirkulace výfukových plynů). Pr [...]

více..číst
Parafinové termostaty - tělesa

Jak funguje parafínový termostat

Termostat motoru Každý motor v automobilu je vybavený termostatickým ventilem, který ovládá proudění chladící kapaliny ve velkém chladícím okruhu. Motor má nějakou ideální pracovní teplotu, které je nutné co nejdříve dosáhnout pro optimální chod. Dokud chladící kapalina nemá požadovanou teplotu, [...]

více..číst

Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742

autor & copyright Jiří Čech Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742   Neustále odpovídám na dotazy, jestli je možné použít zapalování z Favorita do vozů Š 742, jaké svíčky atd. Abych si ušetřil práci, napíši postup úpravy. Takto jsem postupoval několikrát a výsledek byl vždy stej [...]

více..číst