motor

end-logo
na obrázku je motor Alfa Romeo Twinspark

Dvě svíčky na válec? Naprosto zbytečné

Zapalovací svíčka je po dlouhá léta nedílnou součástí automobilů, pomocí které dochází k zapálení směsi zážehového motoru. To je asi skutečnost, která nikoho z vás nedokáže překvapit. Dále pak určitě všichni víte, že většina vozidel si vystačí pouze s jednou svíčkou na válec. Nicméně jsme se ale dří [...]

více..číst
chladič motoru

Chlazení moderních motorů a jeho změny

Vývoj techniky se stále posouvá mílovými kroky dopředu a pozadu samozřejmě nezůstávají ani jednotlivé komponenty automobilů. Přirozeně tedy můžeme zaznamenat změny i v oblasti chlazení motorů, které sice ve své podstatě zůstává stejné, ale zároveň se poměrně značně liší. Více o této problematice jsm [...]

více..číst
motor8

Různé typy motorů

POZNEJTE SVŮJ MOTOR Motor je elektrárna každého auta. Právě tady vzniká veškerá hnací síla. Motory dělíme do dvou hlavních skupin: jedná se o motor s vnitřním a vnějším spalováním. Motory s vnějším spalováním jsou v autech nepoužitelné, protože jsou příliš objemné. Spalování u těchto motorů probíhá [...]

více..číst
hydraulická zdvihátka

Montáž hydraulických zdvihátek

Protože montáž hydraulických zdvihátek - hydroštelů je stále opředena záhadami a lidé při ní, nebo před ní provádějí nežádoucí úkony, zveřejňujeme montážní postupy několika výrobců hydraulických zdvihátek. INA, Ajusa, Febi fabriky, které zdvihátka přímo konstruují a vyrábějí, této problematice ro [...]

více..číst
BOSCH MAF senzor náhled

MAF Bosch HFM5, HFM7, HFM8

MAF senzor - váha vzduchu MAF (mass air flow) senzor je v motoru umístěný za vzduchovým filtrem a před klapkou sání. Měří množství vzduchu protékajícího sáním motoru. řídící jednotka na základě signálů z MAF senzoru upravuje palivovou směs a případně nastavení EGR (recirkulace výfukových plynů). Pr [...]

více..číst
Parafinové termostaty - tělesa

Jak funguje parafínový termostat

Termostat motoru Každý motor v automobilu je vybavený termostatickým ventilem, který ovládá proudění chladící kapaliny ve velkém chladícím okruhu. Motor má nějakou ideální pracovní teplotu, které je nutné co nejdříve dosáhnout pro optimální chod. Dokud chladící kapalina nemá požadovanou teplotu, [...]

více..číst

Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742

autor & copyright Jiří Čech Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742   Neustále odpovídám na dotazy, jestli je možné použít zapalování z Favorita do vozů Š 742, jaké svíčky atd. Abych si ušetřil práci, napíši postup úpravy. Takto jsem postupoval několikrát a výsledek byl vždy stej [...]

více..číst

Přísady do paliv a maziv

autor & copyright Jiří Čech Přísady do paliv a maziv     V tomto článku bych chtěl popsat přípravky, které lze použít na „vylepšení“ vlastností paliv a maziv. Protože jsem, neznaje přesnou funkci uvedených přípravků, naletěl jako spousta dalších (i odborníků – viz Bořivoj Plš [...]

více..číst

Přísady do paliv a maziv III

autor & copyright Jiří Čech Přísady do paliv a maziv III.     Na článek „Přísady do paliv a maziv“ a „Přísady – dodatek“ bylo mnoho reakcí, na jejich základě jsem koncipoval tento článek. Podařilo se mi zjistit několik dalších informací, které bych zde uvedl.   &nb [...]

více..číst

Paliva

autor & copyright Jiří Čech Paliva                 Jak jsem slíbil, dostal jsem se k napsání článků o palivech a mazivech. Článek jsem rozdělil na dvě části z důvodu značné rozsáhlosti, oleje jsou v článku druhém.     Paliva:   Palivo je látka organického ne [...]

více..číst