motoru

end-logo

Funkce viskózní spojky

Viskózní spojka ovládá pohyb vrtule chlazení motoru. S rostoucí teplotou motoru viskózní spojka tuhne, klade větší odpor a vrtule chladiče je unášená stále větší silou. Chladící výkon vrtule je tedy přibližně lineárně závislý na teplotě motoru. Otevírání ventilu viskózní spojky je ovládané bimeta [...]

více..číst

Montáž napínáku plochého – drážkovaného řemenu

Nestartujte motor ihned po montáži! Napínák po upevnění není připraven na pohlcení rázů napínací kladky. Olej v napínáku je rozlitý mimo pracovní komoru. Při okamžitém startu motoru dojde k destrukci napínáku. Příprava napínáku před spuštěním motoru Po upevnění napínáku proveďte pomalu ráčnou ale [...]

více..číst
BOSCH MAF senzor náhled

MAF Bosch HFM5, HFM7, HFM8

MAF senzor - váha vzduchu MAF (mass air flow) senzor je v motoru umístěný za vzduchovým filtrem a před klapkou sání. Měří množství vzduchu protékajícího sáním motoru. řídící jednotka na základě signálů z MAF senzoru upravuje palivovou směs a případně nastavení EGR (recirkulace výfukových plynů). Pr [...]

více..číst

Jak funguje EGR ventil

EGR ventil slouží k recirkulování výfukových plynů. To znamená, že směruje část výfukových plynů zpět do sání motoru a míchá je se směsí paliva a vzduchu. Jak dochází ke snižování emisí NOx ? Nežádoucí, pro zdraví nebezpečné oxidy dusíku vznikají ve větší míře až při určité špičkové teplotě během [...]

více..číst
sortiment náhradních dílů na nákladní automobily

Náhradní díly na nákladní automobily a kamiony

Nabízíme také mnoho náhradních dílů na nákladní  - užitkové automobily a kamiony. V eshopu je zvláštní kategorie nákladních vozů zde:http://autodily.mjauto.cz/nakladni.html Nákladní vozy v eshopu: http://autodily.mjauto.cz/nakladni.html motorové díly pro nákladní vozy těsnění motor [...]

více..číst

Jak často se má měnit vzduchový filtr?

Doporučený interval výměny Automobilky doporučený interval výměny vzduchového filtru stále prodlužují. Zatímco dříve bylo běžné měnit filtr po 10 tisících km, dnes je u VAG normální interval 60 tis a u GM někde dokonce 90 tis km. Prodlužování servisního intervalu u rozvodů se dá vysvětlit teoret [...]

více..číst
vodní pumpa motoru

Instalace vodní pumpy

Před výměnou vodní pumpy Pokud stará vodní pumpa ještě stále trošku funguje použijte ji k výplachu chladícího okruhu. K výplachům se dají koupit speciální čistící náplně, které odstraní starý sediment, korozi atd.. Nová vodní pumpa potom nebude vystavená nečistotám. Pokud je vodní pumpa hnaná ro [...]

více..číst
řemenový pohon příslušenství motoru

Nežádoucí zvuky hnacích řemenů

Nepříjemné zvuky vycházející od řemenů pohánějících příslušenství motoru automobilu nevěstí nic dobrého a je lepší je rychle řešit. Pískající řemen Zatímco lidé většinou přisuzují pískání samotnému řemenu a snaží se situaci napravit jeho výměnou, řemen je málokdy skutečnou příčinou pískání. Vlastn [...]

více..číst
alternátor řemeny příslušenství kladky

Febi – napínáky řemenů

100 % správné napnutí Febi ve spolupráci s německým výrobcem hydraulických strojů vyvinulo testovací stolici určenou ke kontrole napínacích mechanismů řemenů. Testovací lavice simuluje působení všech sil, kterým je napínák vystaven při chodu motoru. Každý FEBI napínák je testován! Všechny napí [...]

více..číst
hadice Turba

Hadice turba Gates

Gates hadice turba Vlastní konstrukce Gates Gates přichází na trh s vlastní konstrukcí hadic k turbodmychadlům. Zatímco před několika lety bylo turbodmychadlo u automobilu vzácné, dnes je již součástí motorů běžných automobilů. U některých motorů jsou OE hadice turbodmychadla velmi brzy rozlept [...]

více..číst