motoru

end-logo
pohonná jednotka Renault TCE

Kvůli emisním přichází Renault s novou generací motorů. Poodhalíme jejich tajemství.

Nové přísnější emisní normy přinášejí mnoho změn. Především automobilky se budou muset přizpůsobit, nebo je tato emisní vlna smete. Moc dobře to ví i jedna z nejznámějších automobilek Renault. Přísné emisní normy, které zanedlouho začnou platit, přivedly automobilku k revolučním změnám v oblasti nab [...]

více..číst
Mercedes M139 AMG

Mercedes přichází s bláznivou novinkou. Vyvinul nejsilnější čtyřválec na světě.

V současné době je na světě hromada technologií, které se snaží ulehčit život. Technologický vývoj jde jednoduše dopředu a stejně tak je tomu i v oboru automobilním. V této oblasti nezahálí ani automobilový gigant Mercedes, který ve spolupráci se společností AMG, přichází s poněkud zvláštní novinkou [...]

více..číst

Závod o snižování spotřeby

Ceny paliv na čerpacích stanicích stále rostou a nákup auta s nízkou spotřebou je tedy dobrý způsob, jak ušetřit peníze a zároveň pomoci chránit životní prostředí. Z pohledu spotřebitele jsou technologie používané v současných vozech, kterými se dnešní úsporná auta liší od dosavadních žroutů paliva, [...]

více..číst

Co je potřeba zkontrolovat, když se vám přehřívá motor?

Moderní vozy mají dostatečně dimenzovaný chladící systém, proto se už nestává to, co jsme znali ještě v 90. letech, kdy motor tzv. „vařil“ v případě přehřátí. Přesto se však také u moderního auta může stát, že stoupne teplota motoru nad povolenou mez. Zpravidla to ale značí nějakou poruchu, nikoliv [...]

více..číst
Starý multidrážkový řemen

Když selže klínový řemen. Jak tomu předcházet?

širší veřejnosti jsou v povědomí zpravidla výměny rozvodů, které jsou nutné z důvodu, aby se tzv. nepotkal motor. Selhání rozvodů ústí v nákladnou opravu motoru a u mnohých aut už se nemusí ani vyplatit. Kromě rozvodů najdete ale v motoru ještě jeden důležitý prvek a tím je klínový řemen, jinak také [...]

více..číst

Nejlepší motory roku 2019? Ukázal je magazín WardsAuto

Letošní ročník ankety představující desítku nejlepších motorů se nesl v duchu různorodosti. Již tradiční anketa, tento rok ale přinesla opravdu zajímavé kousky. Je libo vidlicový osmiválec, čtyřválec s variabilním kompresním poměrem, nebo agregát s vodíkovými palivovými články? Všechno můžete mít. P [...]

více..číst
MIcrowave zapalování MWI simultání zapálení směsi v objemu

Německý start-up chce zachránit benzín. Sníží emise motoru o 80 %

Že se stanou plnotučné elektromobily v průběhu následujících let na trhu převažující, tím nás „straší“ už delší dobu. Někdo to vítá, jinému to po chuti příliš není. Každý má své důvody a na obou stranách lze nalézt logické argumenty. Nyní se do toho vložil německý start-up Micro Wave Ignition. Neko [...]

více..číst
LPG instalace

Je přestavba na LPG stále výhodná? Záleží na okolnostech

Zejména v minulosti byla velice populární tzv. přestavba zážehového motoru na LPG. Jistě si mnozí sami vzpomínáte, že na LPG se hojně předělávaly také staré „stodvacítky“ či Favority. Tehdy výhradně amatérsky. Zážehový motor má totiž tu vlastnost, že nemusí nutně spalovat pouze benzín. Můžete jej pr [...]

více..číst
katalyzátor a svody

Katalyzátory v moderních automobilech. Víte, k čemu který slouží?

Všechny dnešní moderní automobily jsou vybaveny katalyzátory. Ty jsou součástí výfukového potrubí a není tam zdaleka jeden. Není to také záležitost posledních roků, ale už se můžeme bavit o desítkách let. V dnešní době se nicméně zvyšuje šílenství okolo produkce emisí a automobilky jsou nuceny splňo [...]

více..číst
dvouhmotý setrvačník převod

Úskalí dvouhmotového setrvačníku. Jak na jeho dlouhou životnost?

Nejprve si řekněme, proč vlastně dvouhmotový setrvačník vzniknul a jaká je jeho funkce. V automobilech byla vždy konstrukční snaha odlehčit klikový mechanismus a setrvačník. To má totiž řadu výhod, jako je agilnější chování lehčí klikové hřídele a úspora materiálu. Motor jde zkrátka dobře do otáček, [...]

více..číst