motoru

end-logo
chladič motoru

Chlazení moderních motorů a jeho změny

Vývoj techniky se stále posouvá mílovými kroky dopředu a pozadu samozřejmě nezůstávají ani jednotlivé komponenty automobilů. Přirozeně tedy můžeme zaznamenat změny i v oblasti chlazení motorů, které sice ve své podstatě zůstává stejné, ale zároveň se poměrně značně liší. Více o této problematice jsm [...]

více..číst
Praskliny na gumovém tlumiči vibrací

Kontrola stavu řemenice s tlumičem vibrací

Utržení řemenice lze předejít Pokud se vám odpružená řemenice utrhne, je to velmi nepříjemná závada, která nepotěší. Existují ale indicie, které mohou havarijní stav řemenice odhalit ještě předtím. Na gumovém tlumiči řemenice jsou praskliny, nebo je pozorovatelné odpojení gumy původně navulkaniz [...]

více..číst
kompresor motoru - turbo

TURBODMYCHADLA

TURBODMYCHADLA A MEZICHLADIČE PRO AUTOMOBILY Přeplňování a turbodmychadlo je cosi podobného jako doping u sportovce, ovšem s tím rozdílem, že to první nemá žádný nežádoucí vliv na zdraví motoru auta. Turbodmychadla výrazně zvyšují výkon motoru. Motory fungují na principu ohně – potřebný výkon dodáv [...]

více..číst
přední díl výfuku s katalyzátorem

Výfukové systémy automobilů

Výfukové systémy a tlumiče automobilů Každý motor s vnitřním spalováním musí mít výfukový systém. Ten zajišťuje odvod výfukových plynů z motoru. Auto bez tlumiče bude ale nesmírně hlučné, protože vratný pohyb pístů a exploze palivové směsi vydávají ohlušující zvuky. Tlumiče omezují a uhlazují hluk [...]

více..číst
motor8

Různé typy motorů

POZNEJTE SVŮJ MOTOR Motor je elektrárna každého auta. Právě tady vzniká veškerá hnací síla. Motory dělíme do dvou hlavních skupin: jedná se o motor s vnitřním a vnějším spalováním. Motory s vnějším spalováním jsou v autech nepoužitelné, protože jsou příliš objemné. Spalování u těchto motorů probíhá [...]

více..číst
Vstřikování paliva

systémy vstřikování paliva

PŘÍMÉ VSTŘIKOVÁNÍ U BENZINOVÝCH MOTORŮ Moderní motory jsou čtyřtaktní s velmi malým podílem dvoutaktů. Oba tyto systémy se během času vyvinuly do dnešní moderní podoby, která využívá různých systémů vstřikování paliva, jež zajišťují potřebný cyklus vstřikování. V dřívějších dobách byl k přívodu pal [...]

více..číst
silentbloky - uložení motoru

Meyle uložení, silentbkloky motoru

Opotřebené, nebo zničené silentbloky motoru mají vliv i na komfort a bezpečnost provozu automobilu. Vibrace a nežádoucí zvuky motoru nepřispívají k lepší koncentraci řidiče. Meyle vyrábí široké spektrum silentbloků . Obyčejné gumové, hydraulické a elektropneumatické. Gumokovové díly od Meyle jsou [...]

více..číst
DPF filtr BMW

DPF filtr Kordierit vs Silikon Karbid (SiC)

Dieselové motory produkují velké množství prachových částic, popílku, který je vedlejším produktem, zbytkem po spalovacím procesu ve válci. Dříve se tento prach neřešil, ale spolu se zpřísňováním emisních norem se emise popílku začaly tlumit používáním katalyzátorů a později přiřazením DPF filtrů, k [...]

více..číst

Funkce viskózní spojky

Viskózní spojka ovládá pohyb vrtule chlazení motoru. S rostoucí teplotou motoru viskózní spojka tuhne, klade větší odpor a vrtule chladiče je unášená stále větší silou. Chladící výkon vrtule je tedy přibližně lineárně závislý na teplotě motoru. Otevírání ventilu viskózní spojky je ovládané bimeta [...]

více..číst

Montáž napínáku plochého – drážkovaného řemenu

Nestartujte motor ihned po montáži! Napínák po upevnění není připraven na pohlcení rázů napínací kladky. Olej v napínáku je rozlitý mimo pracovní komoru. Při okamžitém startu motoru dojde k destrukci napínáku. Příprava napínáku před spuštěním motoru Po upevnění napínáku proveďte pomalu ráčnou ale [...]

více..číst