musí

end-logo
Řez dvouhmotovým setrvačníkem

Konstrukce dvouhmotového setrvačníku

Dvouhmotový setrvačník je přesně podle svého názvu tvořený dvěma vůči sobě odpruženými hmotami. Jeho odpružení tedy nahrazuje příliš spolehlivé  jednoduché odpružení spojkové lamely. První dvouhmotové setrvačníky byly montovány na vetší motory. Motory s mohutným kroutícím momentem. Tyto motory by [...]

více..číst
Sachs nebo Kayaba

Kterou značku tlumičů pérování vybrat při výměně?

Tlumiče tedy buď SACHS, nebo KYB. TRW a Monroe jen pokud jsou výrazně levnější. Neznačkové tlumiče nepoužívejte vůbec, je to nebezpečné. Zkontrolujte také uložení a manžety Tlumiče pérování jsou zásadním prvkem bezpečnosti vozu. Jeho bezpečného ovládání v kritických momentech. Jakk [...]

více..číst
Kterou rozvodovou sadu vybrat?

Výměna rozvodů – Jakou rozvodovou sadu vybrat

Shrnutí, pokud se vám nechce číst to celé: Vyberte tu nejlevnější z Contitech, Ina, Bosch, SKF, SNR, GATES Vodní pumpu se většinou vyplatí koupit zvlášť.   Kvalita značkových rozvodových dílů je mnohem vyšší Při výběru rozvodové sady se rozhodně nevyplatí šetřit nákupem nez [...]

více..číst
kontrola tlaku v pneumatikách

Systémy kontroly tlaku v pneumatikách

TMPS (Tyre Pressure Monitoring Systeme ) Automatický systém hlídání tlaku v pneumatikách je velmi významný bezpečnostní prvek moderních automobilů. Systém neustále ověřuje tlak v pneumatikách a při vyhodnocení poklesu tlaku upozorní řidiče na hrozící nebezpečí. TMPS funguje buď přímo, nebo nepří [...]

více..číst

Pasivní bezpečnost

autor & copyright Jiří Čech Pasivní bezpečnost       V komentářích k různým článkům se objevují dosti často zkreslené pohledy na pasivní bezpečnost osobních vozidel. Chtěl bych se pokusit tímto článkem uvést věci na pravou míru. Neočekávejte zcela přesná a vyčerpávají [...]

více..číst
pistni-krouzky-sada

Pístní kroužky

Úloha pístních kroužků ve spalovacím motoru Pístní kroužky jsou tou částí motorového pístu, která má za úkol utěsnit spalovací prostor a také jej oddělit od spodní části motoru, kde se nachází klikový hřídel a olejová náplň. Samotný píst se musí volně pohybovat ve ve vložce válce a nemůže tedy b [...]

více..číst
měření házivosti kotoučů

Instalace brzdových kotoučů

Montážní postup - brzdové kotouče Brzdové kotouče nelze jen tak namontovat na auto. Pokud to uděláte, budete je muset brzy kupovat znovu. Kotouče se mění pouze s novými destičkami. Staré destičky nejsou sjeté rovnoměrně a zničily by kotouč. Nové destičky očištění náboje, kontrola vůle ložiska [...]

více..číst
nerovnoměrně sjeté brzdové destičky

Kontrola brzdových třmenů

Při špatné funkci brzdového třmene dochází mimo jiné i k nerovnoměrnému opotřebení brzdových destiček. Stav brzdových destiček může být tedy indikátorem stavu brzdového třmenu. V případě větších závad na brzdovém třmenu se často vyplatí jej koupit nový, ale v případě menších závad je možné jej op [...]

více..číst

tlumiče a ovladatelnost

  Vliv stavu tlumičů pérování na řízení automobilu: V souladu s prvním Newtonovým zákonem, pohybující se těleso setrvává v pohybu přímým směrem dokud není ovlivněno působením další síly. Newtonův druhý zákon říká, že po každé akci nastává odpovídající reakce. V případě jedo [...]

více..číst

OLEJOVÝ FILTR, VZDUCHOVÝ FILTR, PALIVOVÝ FILTR

OLEJOVÝ FILTR, VZDUCHOVÝ FILTR, PALIVOVÝ FILTR, KABINOVÝ FILTR, FILTR PŘEVODOVKY Nabízíme olejové, vzduchové i palivové a kabinové (prachové) filtry, filtry automatických převodovek a další speciální filtry. Prodáváme především značku FRAM, v případě nedostupnosti nebo vysoké ceny FRAMU [...]

více..číst