napětí

end-logo
BOSCH MAF senzor HFM5

Jak rozeznat originální BOSCH HFM5 váhu vzduchu od padělků

Při testování MAF senzorů různých výrobců jsme zjistili několik rozdílů, které by měly být poměrně snadno měřitelné na pinech zásuvky váhy. Pokud si tedy nejste jisti, zda máte váhu originální, nebo padělek, můžete ji zkusit proměřit. Zásuvka senzoru V zásuvce senzoru jsou kolíky číslované 1 až 5 [...]

více..číst
BOSCH MAF senzor náhled

MAF Bosch HFM5, HFM7, HFM8

MAF senzor - váha vzduchu MAF (mass air flow) senzor je v motoru umístěný za vzduchovým filtrem a před klapkou sání. Měří množství vzduchu protékajícího sáním motoru. řídící jednotka na základě signálů z MAF senzoru upravuje palivovou směs a případně nastavení EGR (recirkulace výfukových plynů). Pr [...]

více..číst
maf_test_start_nahled

Váha vzduchu – MAF senzor – srovnání výrobců v testu

V důsledku rostoucího výskytu různých levných MAF senzorů jsme se rozhodli provést přímé srovnání proti originální váze vzduchu BOSCH. Váha vzduchu, je nejdůležitější prvek v procesu přípravy palivové směsi. Pokud by byla váha špatně zkalibrovaná, nebo nereagovala na změny proudění vzduchu dostat [...]

více..číst
Zamlžené okno automobilu

Zamlžování oken automobilu – řešení

Proč se zamlžují okna automobilu? Zamlžování oken způsobuje zvýšené vlhkost vzduchu v kabině. Pokud jsou okna poměrně teplá, k zamlžení nedochází. V chladném prostředí, takže převážně v zimních měsících jsou ale okna velmi chladná a rychle dochází ke kondenzaci vzdušné vlhkosti kabiny na vnitřní st [...]

více..číst

EGR ventil – recirkulace výfukových plynů

Z důvodu snižování emisních limitů jsou motory automobilů vybaveny EGR ventily (Exhaust Gas Recirculation - recirkulace výfukových plynů). EGR je jednou z nejčastějších technologií používaných pro snížení emisí oxidu dusíku a sazí u dieselových motorů. AGR ventil EGR ventil je to stejné jako AGR v [...]

více..číst
ABS kontrolka na přístrojové desce

Slabý signál z čidla ABS – nefunkční ABS

Selhání ABS může být způsobeno nefunkčním senzorem na jednom z kol, ale daleko častěji dochází k vyřazení ABS z důvodu špatného stavu ABS čidel. Chování ABS kontrolky při zapnutí zapalování Po otočení klíčku zapalování dochází k autodiagnostice elektrického obvodu čidel ABS. Na přístrojové desce n [...]

více..číst
kontrola napětí autobaterie

Jak zkontrolovat autobaterii

1. Pokud autobaterie není bezúdržbová, tzn, pokud to jde, otevřete ventily a doplňte hladinu elektrolytu destilovanou vodou na úroveň kontrolních zobáčků. 2. Připojte voltmetr na svorky akumulátoru a změřte napětí. 12,58V - 12,66V Pokud voltmetr ukazuje hodnotu mezi 12,58 a 12,66 volty, je auto [...]

více..číst
řemenový pohon příslušenství motoru

Nežádoucí zvuky hnacích řemenů

Nepříjemné zvuky vycházející od řemenů pohánějících příslušenství motoru automobilu nevěstí nic dobrého a je lepší je rychle řešit. Pískající řemen Zatímco lidé většinou přisuzují pískání samotnému řemenu a snaží se situaci napravit jeho výměnou, řemen je málokdy skutečnou příčinou pískání. Vlastn [...]

více..číst

Lambda sonda – širokopásmová a úzkopásmová

Úzkopásmová lambda sonda úzkopásmová lambda sonda Úzkopásmová lambda sonda má vždy od jednoho do čtyř vodičů. Jeden z vodičů je signál. Dva extra jsou vyhřívání a sonda může mít také čtvrtý, který zajišťuje uzemnění a redukuje šum signálu. Senzor je konstruovaný s maximální velikostí plochy v [...]

více..číst
Signál titanové sondy

Testování lambda sondy

Stav lambda sondy určuje složení směsi, spalování a emise. Lambda sonda by měla být kontrolována každých 30 tisíc kilometrů. Lambda sonda slouží k monitorování složení výfukových plynů. Při spalování pohonných hmot vzniká oxid uhelnatý. Řídící jednotka motoru vyhodnocuje podle signálu z lambda so [...]

více..číst