paliva

end-logo

Jak často se má měnit vzduchový filtr?

Doporučený interval výměny Automobilky doporučený interval výměny vzduchového filtru stále prodlužují. Zatímco dříve bylo běžné měnit filtr po 10 tisících km, dnes je u VAG normální interval 60 tis a u GM někde dokonce 90 tis km. Prodlužování servisního intervalu u rozvodů se dá vysvětlit teoret [...]

více..číst

OBD II CHYBOVÉ KÓDY P0001 – P0099

Chybové kódy OBD II diagnostiky. Příprava směsi a kontrola emisí.   P0001 regulace průtoku paliva ovládací obvod/Open P0002 regulace průtoku paliva ovládací obvod Range/Performance P0003 regulace průtoku paliva ovládací obvod Low P0004 regulace průtoku paliva ovládací obvod High P0005 V [...]

více..číst

Paliva

autor & copyright Jiří Čech Paliva                 Jak jsem slíbil, dostal jsem se k napsání článků o palivech a mazivech. Článek jsem rozdělil na dvě části z důvodu značné rozsáhlosti, oleje jsou v článku druhém.     Paliva:   Palivo je látka organického ne [...]

více..číst

BOSCH Diesel vsřikování

  BOSCH Diesel V roce 1936 se do sériové výroby dostal první osobní automobil se vznětovým motorem vstřikovacím čerpadlem firmy Bosch. Byl to tedy Robert Bosch, který naučil diesel jezdit. V současnosti nabízí Bosch svým partnerům ve výrobě motorů širokou paletu komponentů vstřikování [...]

více..číst

Animace – Čtyřtaktní OTTŮV motor

Čtyřtaktní OTTŮV motor Čtyřtaktní motor poprvé demonstroval Nikolaus Otto v roce 1876. Dnes je to nejvíce používaný typ motoru v osobních i nákladních automobilech. Čtyřtaktní se nazývá proto, že jeho činnost probíhá ve čtyřech fázích - sání - komprese - expanze po z [...]

více..číst

Ferenc-Motor

    Odborné články věnované autoelektronice, zaměřené na zážehové motory osobních aut z přelomu tisíciletí. Níže najdete odkazy na články a krátké popisy.   Automobilové motory, podzim 1997 Zjišťování příčin závad, Test elektronických systémů, Primární obvod, Přerušova [...]

více..číst

Elektronika a zážehové motory

Elektronika a zážehové motory RNDr. Bohumil Ferenc, II. vyd., 1999     Úvod Emisní předpisy Emise na STK Opatření na motorech Úprava výfukových plynů Využití elektroniky Systémy vstřikování paliva Složení a tvorba směsi Cent [...]

více..číst

Zážehové motory

  Elektronika a zážehové motory RNDr. Bohumil Ferenc, červenec 2000   Systémy vstřikování paliva Složení a tvorba směsi Okruhy přívodu paliva Obvody měření nasávaného vzduchu Spojité vstřikování Časované vstřikování Centrální Vícebodové [...]

více..číst

Trysky přímého vstřikování

Přímé vstřikování paliva do spalovacího prostoru může proběhnout až po výměně náplně, tj. po vytlačení zbytků hoření. K přípravě zapálitelné směsi musí dojít během kratší doby než u jiných druhů vstřikování, u druhých se směs vytváří před výměnou náplně, tj. před nasáváním do spalovacího prostoru. [...]

více..číst

Spotřeba a emise II

  Spotřeba a emise CO2 určují směry vývoje zážehových motorů II RNDr. Bohumil Ferenc, květen 2001   Kvantitativní regulace výkonu motoru Vypínání počtu činných válců Řízení ventilového rozvodu Časování ventilů Řízení zdvihu ventilů Řízení průběh [...]

více..číst