syst

end-logo
Elektromagneticky ovládané tlumiče pérování

Trendy v systémech zavěšení

Systémy zavěšení zpravidla nejsou příliš oblíbeným tématem a přitom právě ony se možná nejvíce starají o to, abychom si každodenní jízdu autem mohli v klidu užít. Výrobci automobilů neustále vylepšují a dolaďují svoje návrhy tak, aby dospěli k nedostižnému ideálu: dokonale pohodlné a zároveň sportov [...]

více..číst

Co je potřeba zkontrolovat, když se vám přehřívá motor?

Moderní vozy mají dostatečně dimenzovaný chladící systém, proto se už nestává to, co jsme znali ještě v 90. letech, kdy motor tzv. „vařil“ v případě přehřátí. Přesto se však také u moderního auta může stát, že stoupne teplota motoru nad povolenou mez. Zpravidla to ale značí nějakou poruchu, nikoliv [...]

více..číst
AMG GLA 45

Opravdu rychlý elektromobil? Přináší jej nový eTwinsterX

Společnost GKN v minulosti vyvinula systém pohonu všech kol Twinster, který se vyznačuje od ostatních systémů tohoto typu zásadním konstrukčním rozdílem. Nepoužívá totiž nápravový diferenciál, ale nahrazuje jej dvojicí aktivně ovládaných lamelových spojek na zadní nápravě. Toto řešení je oproti v [...]

více..číst
IVT technologie pro pohon vačkového hřídele

Mohou vačkovou hřídel nahradit elektromotory?

Vačková hřídel se používá prakticky v každém spalovacím motoru. Pokud tedy zůstaneme u motorů čtyřdobých. V takovém nejčastěji používaném pístovém spalovacím motoru ovládá zdvihy ventilů. Vačková hřídel je pomocí převodu s poměrem 1:2 spojena s klikovou hřídelí. Šlo by však vačkovou hřídel nahradit? [...]

více..číst
Infotaiment Mitsubushi Outlander

VLIV DOTYKOVÝCH SYSTÉMŮ V AUTECH

Technologický pokrok proměnil interiéry aut z dřívějšího nudného stylu v elegantní prostor, z něho se vám ani nechce vystupovat. Pokud nekupujete auto zrovna často, budete asi překvapení, jak se auta za těch pár let od nákupu vašeho předchozího vozu změnila. Audiosystémy, televizní obrazovky, zadní [...]

více..číst
multimediální panel

JAK BEZDRÁTOVÉ TECHNOLOGIE MĚNÍ AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL

Rozvoj bezdrátových technologií se projevuje v celé řadě domácích i komerčních spotřebičů. A auta samozřejmě nejsou výjimkou. I automobilisté těží z výhod této impozantní technologie nejrůznějšími způsoby. Můžete například svoje auto zamknout na dálku, aniž byste museli zasunovat klíč do zámku. Dneš [...]

více..číst
Dětská pojistka

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O DĚTSKÉ POJISTCE V AUTĚ

Většina moderních aut má dětskou pojistku, která pomáhá chránit malé děti. Všichni víme, že dítě je nejzvědavější tvor v celé lidské historii. Jízda s dítětem v autě je jeden z nejvíce stresujících zážitků vůbec. Nejhorší jsou z tohoto pohledu děti ve věku od 2 do 7 let. To ale bohužel neznamená, že [...]

více..číst
Klimatizace automobilu

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O KLIMATIZACI V AUTĚ

Spousta lidí vůbec nerozumí klimatizaci, kterou mají v autě. Tyto systém ve skutečnosti nevyrábějí studený vzduch, ale přesto – co bychom si bez nich počali. Představte si jízdu po prašné silnici v horkém letním dnu nebo vymrzlé auto v zimě – zkrátka samá nepříjemnost. V autě můžete snadno umrznout. [...]

více..číst
konstrukce padělaných řemenic

Řemenice klikového hřídele – napodobeniny

Řemenice s tlumičem vibrací O moderních motorů na klikovém hřídeli použita dvoudílná řemenice s gumovým spojem. Mezi nábojem řemenice a drážkovanou dílem (samotnou řemenicí) je navulkanizovaná gumová vložka. Tato gumová vložka má tlumit vibrace klikového hřídele. Tyto řemenice se dělají buď jedn [...]

více..číst
Lamborghini Aventador technika

Čím se liší sportovní auta od těch normálních

Podle všeobecného přesvědčení jsou sportovní auta jakési hračky pro milionáře. Má to reálný základ, protože auta tohoto typu nejsou vůbec levná. Jsou malá, ale stojí miliony. Při dnešním stavu ekonomiky si takové auto nemůže dovolit zdaleka každý. Mohutná akcelerace a skvělé brzdné systémy zkrátka p [...]

více..číst