tlumiče

end-logo

Sestavení dorazů a vrchního uložení Mondeo III

Dorazy samy na pístnici tlumiče nijak nedrží. Doraz je nutné vsadit do připravené drážky ve vrchním uložení tlumiče. Drážka jej zajistí. Podobně sestavíte plastovou manžetu s dorazem. V plastové manžetě je opět drážka. Sestavení není nijak technicky náročné a nepotřebujete přípravky a nářadí, jde [...]

více..číst

Zvláštní pojmy z oblasti autodílů

Prosvištíme si slovíčka: homologák - homokinetický kloub homologační kloub - homokinetický kloub hemaťák - homokinetický kloub hematografiťák - homokinetický kloub hematokinematografický kloub - homokinetický kloub lebro - homokinetický kloub (LOEBRO je výrobce hematokinematografiť [...]

více..číst

Tlumiče a pružiny pérování KAYABA – Japonsko

KAYABA je již více než sto let lídrem ve výrobě hydraulických komponentů pro letecký průmysl, železniční dopravu a námořní dopravu. Výrobní centra KAYABA mají po celém světě více než 8600 zaměstnanců a produkují obrat ve výši 2,6 bilionů amerických dolarů ročně. Z toho 60% tvoří produkce tlumičů [...]

více..číst
Sachs nebo Kayaba

Kterou značku tlumičů pérování vybrat při výměně?

Tlumiče tedy buď SACHS, nebo KYB. TRW a Monroe jen pokud jsou výrazně levnější. Neznačkové tlumiče nepoužívejte vůbec, je to nebezpečné. Zkontrolujte také uložení a manžety Tlumiče pérování jsou zásadním prvkem bezpečnosti vozu. Jeho bezpečného ovládání v kritických momentech. Jakk [...]

více..číst

BOGE – SACHS Nivomat

Automatické udržování světlé výšky Automatické vyrovnávání světlé výšky vozu představil poprvé Citroen a propojený hydropneumatický systém tlumení a brzd je pro Citroen charakteristický. Podobný hydropneumatický systém tlumení byl v té době montován také do vyšších tříd Mercedes Benz. Jedná se ale [...]

více..číst
Logo Lemforder

Správná orientace vrchního uložení tlumiče u vozů Opel

Opel Astra G, Combo C, Corsa C, Meriva A, Tigra B, Vectra B, Zafira A Při sestavování jednotky pérování u těchto vozů dodržte: 1. Pružinu pérování natočte tak, aby zůstala 5 mm vůle mezi koncem pružiny a zámkem v dolní misce (6) 2. Uložení tlumiče natočte tak, aby jeho poziční kolík / drážka [...]

více..číst
Logo Lemforder

Sestavení uložení tlumiče Peugeot / Citroen

Ložisko předního uložení tlumiče pérování u vozů Peugeot a Citroen se montuje plochou stranou směrem nahoru. Tedy plochou stranou tak, aby dosedla na pryžovou část uložení tlumiče. Do ložiska následně dosedá pružina pérování. Pokud by ložisko bylo namontováno obráceně, pružina by neměla vedení, n [...]

více..číst
Logo Lemforder

Sestavení uložení zadního tlumiče BMW E46

uložení tlumiče BMW e46 Vlevo na obrázku je správné sestavení dílů uložení 1. matice 2. vrchní podložka - menší 3. pryžová část uložení 4. plechová část uložení 5. spodní - velká podložka 6. pístnice tlumiče Vpravo na obrázku je poničené uložení tlumiče Poničení uložení může být n [...]

více..číst
rozdíly v konstrukci tlumiče pérování

Rozdíl mezi plynokapalinovým a kapalinovým tlumičem

Vzhledem k přetrvávajícím nejasnostem v rozdílu mezi plynokapalinovými (lidově "plynovými") a kapalinovými ("olejovými") tlumiči se zde pokusíme celou problematiku jednoduše objasnit. Tlumič pérování 1. Každý tlumič pérování je kapalinový. 2. Kapalina uvnitř tlumiče při jeho pohybu (pohybu jeho [...]

více..číst

Testery tlumičů pérování

Normální životnost tlumičů pérování je kolem 80 tisíc km. Od poloviny jejich životního cyklu je dobré je kontrolovat, protože špatné tlumiče pérování způsobují zhoršení jízdních vlastností, prodloužení brzdné dráhy, zvýšené opotřebení pneumatik atd..  Účinnost tlumičů je ale problém exaktně měřit. [...]

více..číst