Tlumiče pérování,Tlumiče KAYABA, BILSTEIN, Tlumiče SACHS, KONI, MONROE, ALKO

end-logo
Sdílejte:

 

Tlumiče pérování KAYABA, BILSTEIN, SACHS, ALKO, MONROE

Jeden z opravdu důležitých, často podceňovaných prvků, nutných pro zajištění stability automobilu při brždění nebo manévrování. Pokud jsou tlumiče málo účinné umožňují pneumatikám odskakování od vozovky a tato ztráta kontaktu může být třeba při prudkém brždění fatální. Špatné tlumiče jsou navíc paradoxně nepohodlné, způsobují kolíbání vozu, což nakonec vede k únavě řidiče.

Sortiment tlumičů najdete v našem online katalogu

Test tlumičů - orientační kontrola tlumičů

Tlumiče jsou drahé i levné, některé z těch levnějších značek jsou zároveň poměrně kvalitní, jako např. ALKO.KAYABA, BILSTEIN a SACHS patří k těm nejlepším výrobcům tlumičů a příslušenství.Z toho se KAYABA a často i BILSTEIN nebo SACHS dají koupit tak dobře, že cenově konkurují nejen ALKU, ale i těm zcela nejlacinějším výrobcům na trhu. KAYABA (Japonsko) vyrábí tlumiče pro letadla, rychlovlaky, závodní motocykly a pro automobilky v Japonsku, USA, ale i v Evropě do prvovýroby. MONROE je zase populární díky svému produktu REFLEX což je plynokapalinový tlumič se speciální technologií (viz níže).

Tlumiče pérování lze podle konstrukce rozdělit na několik kategorií:

 

konstrukce tlumiče pérování schéma

Kapalinové ( olejové ) – píst tlumiče prostě tlačí nebo nasává olej skrz ventily na pístnici a mezi pracovním válcem a zásobníkem.

Dvoupláštové plynokapalinové – nahoře v zásobníku oleje tj. ve vnějším plášti je v oddělené komoře dusík, stlačený na relativně nízký tlak. Používá se tlak od 2.5 do 5.0 bar.
Během práce tlumiče, zvláště při větším zatížení a rychlostech dochází totiž k zpěnění pracovního oleje a tím ke ztrátě původní charakteristiky tlumení.
Stlačený inertní plyn udržuje obě nádoby pod tlakem a tím snižuje pěnění kapaliny na minimum.

 

Jednopláštové plynokapalinové – pouze jedna nádoba, přepouštěcí ventily umístěny jen na pístnici. Komora se stlačeným plynem je přímo v nádobě ve spodní části. Pro tuto konstrukci je plyn stlačen už na vysoký tlak, používá se 25 až 30 bar.

 

 

 

Vliv tlumičů pérování na jízdní vlastnosti automobilu

KAYABA
 

Produkty KYB:

KAYABA EXCEL-G, plynokapalinový tlumič pérování,vzpěra MCpherson- konstrukce

EXEL-G plynokapalinové tlumiče

Řady 330000, 340000, 360000

KYB 330000:

Nejlepší volba při výměně MCpherson vzpěr automobilu. Kayaba EXCEL-G nabízí komfortní jízdu a přitom velmi stabilní chování vozu.
Jestliže na Vašem automobilu nejsou měnitelné tlumiče pérování samostatně – takzvané patrony, pak je nutné vyměnit celé MCpherson vzpěry. Na plynokapalinových vzpěrách KYB oceníte excelentní chování vozidla na silnici a mimořádnou ovladatelnost. Většinou také zaznamenáte lepší tlumící výkon oproti původním továrním tlumičům.

  1. Vícebřité olejové těsnění prodlužuje životnost.
  2. Zpětný pojistný ventil řídící průtok oleje.
  3. Teflonem potažená průchodka prodlužuje životnost.
  4. Tvrdochromování pístnice snižuje tření.
  5. Stlačený dusík výrazně redukuje pěnění a provzdušňování olejové náplně čímž dramaticky zlepšuje výkon tlumiče.
  6. Tlumení zpětného rázu pístnice prodlužující životnost.
  7. Bezešvá konstrukce válce snižuje riziko jeho prasknutí.
  8. Ocelový píst je sintrovaný,což mu dodává extrémní tuhost.
  9. „All-weather“ olejová náplň.
  10. Prstenec pístu s úpravou zamezující opotřebení, snižuje možnost obtékání.
  11. Kompresní samostavitelný ventil pro rychlejší zotavení.tlumič pérování-vložka do MCpherson

KYB 340000, 360000:

Samostatné tlumiče pérování, vložky, patrony. Konstrukce shodná s řadou 330000, mění se pouze vložka MCpherson vzpěry, samozřejmě, pokud to konstrukce vzpěry umožňuje.
Stlačený N2 omezuje pěnění olejové náplně tlumiče, které jinak při větší zátěži znemožní správnou funkci tlumiče pérování.

PREMIUM olejové tlumiče

Řady 440000, 130000, 630000, 660000

440000 a 130000 jsou tlumiče na obrázku vpravo, jedná se většinou o zadní tlumící jednotky. 630000 jsou olejové MCpherson vzpěry a 660000 olejové vložky.KYB PREMIUM jsou olejové tlumiče pérování, které uspokojí řadu méně náročných zákazníků. Zlepšené konstrukční prvky tlumiče, jako je bezešvá technologie, vícebřité těsnění proti úniku oleje nebo třístupňový samostavitelný přepouštěcí ventil s ochranou proti opotřebení.
Většina těchto konstrukčních prvků především prodlužuje životnost tlumiče.
 

  1. Bezešvá konstrukce spodního oka.
  2. Vícebřité gufero chrání tlumič před prachem a minimalizuje možnost úniku oleje.
  3. Snížení tření a prodloužení životnosti díky tvrdochromování ocelové pístnice.
  4. Dvojčinné uspořádání třístupňového zpětného ventilu.
  5. Prstenec tlumiče je upraven proti možnosti opotřebení.
  6. Třístupňový kompresní ventil je samostavitelný v obou směrech pro okamžité zotavení.

 

 

 

 

KYB GAS A JUST

GAS-A-JUST jednopláštové plynokapalinové tlumiče pérování.Nový koncept tlumiče pérování. Zajišťuje maximální kontakt kola s vozovkou. Jeho vlastnosti omezují i opotřebení některých částí automobilu ( zavěšení kol, pneumatiky ). Je vhodný pro náročné podmínky, sportovní použití.

konstrukční detaily:

  1. Bezešvá oka, omezení prasknutí oka
  2. Nová konstrukce těsnění v horním prstenci ventilů zamezuje úniku oleje.
  3. Gumový polštářek chrání tlumič před poškozením při extrémním zdvihu.
  4. Tvrdochromovaný píst opět snižuje tření a opotřebení.
  5. Spodní disk ventilu je chráněn proti opotřebení.
  6. Bezešvý pracovní válec tlumiče odolný proti prasknutí
  7. Jednopláštová konstrukce zabraňuje přehřátí tlumiče.
  8. Oba ventily, komresní i roztažný jsou umístěny spolu na pístu což zkracuje jejich reakci v obou směrech.
  9. Stálý účinek tlumení zajištuje olejová náplň, která má ideální viskozitu v širokém rozsahu teploty.
  10. Olejová a plynová náplň jsou odděleny plovoucím pístem s patentovanou konstrukcí.
  11. Dusík pod vysokým tlakem zabraňuje zpěnění oleje.

 

KATALOG KAYABA V PDF( Acrobat Reader) – papírový podrobný katalog

Samotný katalog KAYABA je potom v našem Online Katalogu

 

 

 

 

BILSTEIN tlumiče BILSTEIN

TLUMIČE PÉROVÁNÍ BILSTEIN

 

 

monroe reflex

Monroe

Drží vozidlo v bezpečné stopě

Oproti běžným tlumičům pérování snižují tlumiče Monroe Reflex při vyhýbacím manévru úhel vybočení ze 6,66 stupňů na pouhých 0,43 stupňů. Úhel vybočení vozidla s tlumiči Monroe Reflex je tak až patnáctkrát nižší než u vozidla s běžnými tlumiči.

Výrazně zvyšují stabilitu vozidla

Díky nové jedinečné technologii dvojího disku (Twin Disc technology) reagují tlumiče Monroe Reflex rychleji než běžné tlumiče pérování na sebemenší pohyb zavěšení kol a tím zvyšují stabilitu vozidla.

Zvyšují bezpečnost v nouzových situacích

Tlumiče Monroe Reflex umožňují lépe kontrolovat vozidlo ve většině nebezpečných jízdních situací jako např. změna jízdního pruhu, brzdění, prudké zatáčení apod.

MONROE REFLEX >více o MONROE<

Tlumiče pérování SACHS

 

 

 

Sportovní tlumiče….

 


KONI sportovní tlumiče pérovaní .. určeno pro ty, které standard nezajímá.
Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: