Víceprvkové zavěšení kola

end-logo
víceprvkové uložení zadního kola u Mercedes Benz C-Class 2008

Sdílejte:

Víceprvkové zavěšení kola je jednou z možností konstrukce nezávislého zavěšení. Nezávislé zavěšení je způsob uložení kol, tak aby se kola na protějších stranách mohla pohybovat nezávisle. U jednoduché vlečené nápravy je osa kola na jedné straně neustále ovlivňována osou kola na druhé straně.

3 typy nezávislého zavěšení

Nejrozšířenějším způsobem nezávislého zavěšení je McPherson. Kolo je u McPhersnu zavěšeno zespodu na trojúhelníkové rameno a vrchní zavěšení tvoří tlumič pérování. Toto řešení je oblíbené pro svoji jednoduchost. Dalším způsobem zavěšení kola je uložení na spodní a horní rameno. Pokud je kolo uloženo na třech a více ramenech, jedná se o víceprvkové zavěšení.

Design víceprvkového zavěšení závisí na konkrétním modelu a výrobci automobilu. Každý výrobce konstruuje víceprvkové zavěšení charakteristicky.  BMW, Mercedes Benz, Honda, Audi, každý má svůj charakteristický design ramen.

uložení předního kola BMW E90

uložení předního kola BMW E90

uložení předního kola u kola u 991 Carrera C2S 2012

uložení předního kola u kola u 991 Carrera C2S 2012

uložení zadního kola u 991 Carrera C2S 2012

uložení zadního kola u 991 Carrera C2S 2012

 

 

Výhody víceprvkového uložení

Víceprvkové uložení je nejlepším způsobem zavěšení kola. Nabízí nejmenší kompromisy mezi ovládáním automobilu, celkovými jízdními vlastnostmi a pohodlím posádky. Je také ideálním řešením pro inženýry, kteří při nastavování jízdních vlastností automobilu mohou ovlivňovat jednotlivé vlastnosti bez zasahování do nastavení ostatních prvků.

Víceprvkové uložení je výrobně dražší, ale díky velkému rozvoji technologií se toto zavěšení dostává ze segmentu automobilů vyšší třídy i mezi automobily střední třídy.

Víceprvkové zavěšení výborně pracuje na nerovném povrchu. Vysunutím osy otáčení kola umožňuje lepší držení přímého směru jízdy a rychlý návrat do přímého směru po jemném zásahu do řízení. Je také ideální pro redukci bočního náklonu automobilu při bočním přetížení a výrazně redukuje potápění přední části vozu při prudkém brzdění. Umožňuje také nastavení slabého pozitivního ofsetu řízení, který zlepšuje ovládání automobilu při brzdění na nerovném povrchu – kola mají různé smykové tření.

podvozek BMW E60

podvozek BMW E60

tříprvkové uložení předního kola u Mercedes Benz C-Class 2008

tříprvkové uložení předního kola u Mercedes Benz C-Class 2008

víceprvkové uložení zadního kola u Mercedes Benz C-Class 2008

víceprvkové uložení zadního kola u Mercedes Benz C-Class 2008

podvozek Mercedes Benz C-Class 2008

podvozek Mercedes Benz C-Class 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: