Volnoběžný motorek VDO/Siemens test

end-logo
Motorek ovládání volnoběhu VDO/Siemens 2

Sdílejte:

Ovládání volnoběhu

U motorů vybavených těmito krokovými motorky ovládání volnoběhu tvoří motorek ventil, který reguluje množství vzduchu v sání při zavřené klapce. Dřívější ovládání např. BOSCH v devadesátých letech bylo konstruované přímo na ovládání škrtící klapky.

Tento způsob ovládání volnoběhu je nejčastější u francouzských aut, ale nejdeme jej také u ostatních značek. Nějčastějším výrobcem toho motorku je VDO / SIEMENES, nebo Magneti Marelli

Motorek ovládání volnoběhu VDO/Siemens 2

Motorek ovládání volnoběhu VDO/Siemens 2

Motorek ovládání volnoběhu VDO/Siemens 1

Motorek ovládání volnoběhu VDO/Siemens 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test VDO / SIEMENS motorku ovládání volnoběhu

1. Vypněte zapalování

2. odpojte konektor krokového motorku

Ke změření obvodů krokového motorku budeme potřebovat obyčejný multimetr. Motorek má čtyř-pinový konektor. Na jednotlivých kontaktech můžeme měřit elektrický odpor. Mezi piny A a D by měl být odpor kolem 50 Ω a mezi piny B a C také kolem 50 Ω.

Pokud má motorek oba obvody v pořádku a není mechanicky zablokovaný, nebo poškozený, měla by jeho funkce být správná.

Měření elektrického odporu krokového motorku ovládání volnoběhu

Měření elektrického odporu krokového motorku ovládání volnoběhu

multimetr

multimetr

 

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: