Výfuky | výfukové díly | Walker | BOSAL | EBERSPACHER | IMASAF | ARVIN | ZARA

end-logo

 

tlumič výfuku řez Výfuky nabízíme jak od starých známých značek jako jsou BOSALARVIN,IMASAF, LEISTRITZ WALKER,  MTS pokud je to jediná, poslední možnost tak klidně EBERSPACHER ( nejdražší a také nejkvalitnější, prvovýroba BMW nebo Mercedes Benz ), tak v posledních letech stále více od menších výrobců jako jsou MARMITTE ZARA, SAGEM, FENNO, tyto menší firmy jsou daleko levnější a kvalita zpracování je srovnatelná…….více:…
Výfuková potrubí, tlumiče výfuku, rezonátory, atd.,  na svůj automobil, jednotlivé díly a ceny různých výrobců najdete normálně v našem katalogu na http://katalog.mjauto.cz v kategorii „výfuky“ ( pokud ne, tak zavolejte) ……..něco o sortimentu výfuků zde…….

 

Schéma výfukového systému automobilu

výfuk, výfukové potrubí schéma
1 – příruba ke sběrnému potrubí, 2 – lambda sonda, 3 – třícestný katalyzátor, 4 – naznačení chemické činnosti katalyzátoru, 5 – expanzní komora prvního (předního) tlumiče, 6 – dvojitý plášť s izolační vrstvou, 7 – tlumicí prvky druhého (zadního tlumiče), 8 – dvojitý plášť s izolační vrstvou, 9 – vyústění výfuku

 

 

Funkce výfuku

Výfuk obecně slouží k odvodu spálených plynů z motoru a také k podstatnému snížení hluku motoru. Při hoření paliva vznikají ve spalovacím prostoru plyny o vysoké teplotě a tlaku, které je nutné rychle odvést. Běžný výfuk se skládá ze systému trubek a v závislosti na celkové funkci systému jsou spálené plyny vedeny například nejdříve přes turbodmychadlo za účelem zvýšení výkonu motoru, dále katalyzátor, který slouží ke snížení emisí škodlivin, nebo rezonátor a tlumič pro snížení úrovně hluku výfuku.

Na prvním místě za hlavou válců jsou výfukové svody. Je to díl, vyrobený většinou z ocelolitiny, který slouží u motorů o více válcích ke svedení spálených plynů ze všech válců do jediné trubky. V běžné produkci jsou vyrobeny z litiny a tvarovány většinou se zaměřením na malou spotřebu materiálu, na ekonomiku výroby. Proto je právě u svodů velký prostor pro možné efektivní ladění. Jednotlivé válce zapalují v různých časech a proudy plynů se v obyčejných svodech mohou ovlivňovat i negativně. Může docházet ke zpětným tlakům do spalovacího prostoru a tím ke snížení výkonu v tomto momentu. Proto se svody staví jiné, delší, leštěné zevnitř pro snížení turbulencí plynů při průchodu a tak dále. Většinou jsou použity trubky různě ohýbané s ohledem na stejnou délku a odpor před místem spojení. Tvar je spočítán pro vyžadovaný rozsah otáček motoru.

Dále je umístěn dnes už vždy katalyzátor. Slouží ke zmírnění toxicity výfukových plynů. Vytváří sice další zpětný tlak na motor ( kolem jedné desetiny atmosféry), ale je dnes vyžadován pro splnění emisních norem. Běžný katalyzátor se nazývá trojcestný a znamená to, že způsobuje tři procesy:univerzální katalyzátor, trojcestný katalyzátor

  1. redukce oxidu dusného na kyslík a dusík: 2NOx ? xO2 N2

  2. oxidace oxidu uhelnatého na oxid uhličitý: 2CO O2 ? 2CO2

  3. oxidace nespálených uhlovodíků (HC) na oxid uhličitý a vodu: CxHynO2 ? xCO2 mH2O

Životnost katalyzátoru se pohybuje v rozmezí 80-150 tis. km. Po určitém kilometrovém průběhu přestává pracovat a musí se vyměnit. Není to už dnes tak drahé, jako kdysi a dá se navíc použít univerzální katalyzátor, který má stejnou funkci a konstrukci

Samotný tlumič výfuku je nádoba s přepážkami a trubkami, kde dochází k utlumení zvuku a vzniku destruktivní interference ve speciální rezonanční komoře, která je uspořádána za účelem vytvoření vln s opačnými fázemi, které navzájem potom kolidují a zanikají.výfuk-destruktivní interference.. vlny s fázemi otočenými o 180 stupňů Přítomnost tlumiče v systému opět zvyšuje zpětný tlak a lze tedy použít různé sportovní tlumiče s menším odporem, ale zároveň s menší mírou utlumení nežádoucích zvuků. Výrobci automobilů už ale v dnešní době  dokáží vyrábět tlumiče s menším odporem při zachování funkce.

Špatný stav výfukového potrubí ( rezavé výfuky- především uvnitř.. přepážky, prasklé výfuky atd) má za následek zvýšení úrovně hluku, ale i špatnou funkci motoru, zvýšení spotřeby paliva…

 

 

BOSAL výfuky

Společnost byla založena roku 1923 a hlavní sídlo má ve městě Lummen v Belgii. Má čtyři výzkumná a vývojová střediska, 33 výrobních závodů a 50 distribučních center v celém světě. Firma dostála vynikající pověsti v oblasti výfukových systémů jak v dodávkách do prvovýroby, tak i na trhu náhradních dílů. V sortimentu dále najdeme tažná zařízení, střešní nosiče a příslušenství pro montáž produktů firmy Bosal. Kvalita dílů je zaručena certifikáty ISO 9000 a QS 9000.sortiment: výfuky a příslušenstvíkatalyzátory, tažná zařízení
pokud vás zajímá cena výfukového potrubí nebo jen jeho části ( např. zadní tlumič ) pošlete dotaz, uveďte značku, model, rok výroby, typ karosérie ( sedan, hatchback, kombi, atd…) , nebo se podívejte k nám do katalogu anebo prostě zavolejte.

 

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte!