Výměna rozvodů – Jakou rozvodovou sadu vybrat

end-logo
Kterou rozvodovou sadu vybrat?

Sdílejte:

Shrnutí, pokud se vám nechce číst to celé:

  1. Vyberte tu nejlevnější z Contitech, Ina, Bosch, SKF, SNR, GATES
  2. Vodní pumpu se většinou vyplatí koupit zvlášť.

 

Kvalita značkových rozvodových dílů je mnohem vyšší

Při výběru rozvodové sady se rozhodně nevyplatí šetřit nákupem neznačkového zboží. Díly rozvodu motoru se během servisního intervalu nijak nekontrolují, takže selhání rozvodové kladky, nebo řemenu nelze předcházet jinak než výběrem vysoce kvalitního materiálu. Ložiska rozvodových kladek musí vydržet bez výrazného opotřebení celý velmi dlouhý servisní interval a mezi neznačkovými ložisky a ložisky SKF, SNR, FAG, NTN, KOYO, Timken je velký rozdíl nejen v kvalitě použitých materiálů, ale především v přesnosti výroby použitých kuliček.

V případě, že je motor vašeho auta časován rozvodovým řetězem, nemáte pravděpodobně žádný interval výměny. Řetězy se dělaly tak, aby vydržely po dobu životnosti motoru. Dnes už se tak nedělají a vydrží třeba jen pár desítek tisíc km do selhání. Pokud chcete preventivně měnit rozvodový řetěz, tak tam je nabídka výrobců jiná. Můžete koupit buď originál sadu ve značce, nebo FEBI, SWAG, ASHIKA, které najdete vnašem katalogu. V tomto případě nejde až tak o kvalitu, rozvody, které odcházejí, odcházejí kvůli konstrukčním problémům. Originální rozvody vydrží také třeba jen 40 tis km..

Kvalita ložiska závisí na třídě použitých kuliček a výroba vysoce přesných kuliček do ložisek je velmi nákladná, proto jsou značková ložiska dražší. Vysoce kvalitní kuličky mají obrovské nároky na přesnost tvaru. Odchylka na kulatosti, sféricita kuličky, je u nejvyšší třídy maximálně 0,000007 mm – sedm miliontin milimetru. Variace průměru kuličky u vysoce výkonných vysokootáčkových ložisek smí dosahovat pouze 7 sto tisícin milimetru.

V druhovýrobě prodáváme stejné sady, které se používají v prvovýrobě

V prvovýrobě spoléhají automobilky pouze vysoce kvalitní díly výrobců jako jsou Contitech, INA, Gates, Bosch, NTN, KOYO. V druhovýrobě je v nabídce spousta neznačkových rozvodových dílů, ale naštěstí nemá cenu se jimi nijak zabývat. Nabídka těch vysoce kvalitních výrobců je naprosto dostatečná jak pokrytím, tak cenami.

V našem katalogu najdete vždy nabídku Contitech, INA, Bosch, Gates, SKF, SNR a někdo z nich bude mít výbornou cenu. Je v podstatě jedno, kterou značku z této skupiny si vyberte. Obsahy krabiček těchto výrobců budou v podstatě stejné.

Je jedno, kterou z kvalitních sad koupíte

V Contitech sadě je Contitech jen řemen. Contitech kladky nedělá. Kladky jsou INA, NTN, (Litens automatická napínací kladka u VAG). Složení výrobců kladek bude odpovídat rozvodové sadě, kterou byste koupili originál u distributora daného automobilu.

V sadách INA, Bosch, SKF, SNR je situace stejná. Použité kladky jsou stejné jako v případě Contitechu, nebo OEM (original equipment manufacturer). Sady se navzájem liší pouze řemenem a v případě sady s vodní pumpou, právě výrobcem vodní pumpy. SKF sada bude mít SKF pumpu, protože SKF pumpy dělá. Ina pumpy nedělá a tak ve své sadě bude mít nejspíše SKF pumpu.

Je tedy úplně jedno, jakou ze sad koupíte. Kvalita sady bude vždy stejná – maximální – shodná s OEM.

Pouze v případě Gates rozvodů mohou být v sadě Gates kladky. Ale Gates by měl při výrobě používat také pouze vysokovýkonná ložiska SKF, FAG, NTN takže by to nemuselo vadit.

Vodní pumpu se většinou vyplatí koupit zvlášť

Pokud chcete měnit současně z rozvody i vodní čerpadlo – nemusíte, ale je to doporučované. Vodní pumpa, pokud je hnaná rozvodovým řemenem, tak je součástí rozvodů a platí pro ni to stejné co pro kladky, její stav nikdo nekontroluje, může se klidně přidírat – Většinou se nevyplatí kupovat sadu i s vodním čerpadlem. Podívejte se na ceny normálních sad a ceny vodní pumpy. Většinou bude cena za komplet nižší, než cena za sadu, která vodní pumpu obsahuje.

Kladky se většinou nevyplatí koupit zvlášť

Dříve se kupovaly zvlášť i kladky. Cena za kladky a řemen zvlášť byla nižší, než cena za sadu. Dnes už to tak nebývá, ale můžete to zkusit spočítat..

 

Životnost ložisek v kladkách

V průběhu běžného sto tisícového servisního intervalu je ložisko rozvodové kladky v provozu průměrně dva tisíce hodin a otáčí se deseti tisíckrát každou minutu. Vykoná tedy jednu miliardu otočení a kulička v průměrně velikém ložisku kladky musí po vnější kleci ložiska, zatížená napnutím řemene, projet dráhu o délce 250 miliónů metrů. Kulička tedy musí zatížená objet 4 krát Zemi a nesmí to na ní být vidět.

Pokud by se v průběhu servisního intervalu ložisko kladky přidřelo, rozvodový řemen bude velmi namáhán a roztrhne se.

 

Nová generace vysoce precizních SKF ložisek

Nová generace vysoce precizních SKF ložisek

Výměna rozvodů – Jakou rozvodovou sadu vybrat 4.50/5 (90.00%) 10 votes


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: