Základní výbava elektrické Hondy se mění, zrcátka budou nahrazena kamerami.

end-logo
Vnější kamera Honda

Sdílejte:

Japonská automobilka Honda se rozhodla k zásadnímu kroku v rámci elektrifikující revoluce. Tato revoluce postupně zasahuje všechny automobilky, a Honda se k tomu rozhodla přistoupit zajímavým způsobem. Do základní výbavy svého prvního sériového modelu elektrické Hondy-e, nainstaluje místo klasických zrcátek, kamery snímatelné zpětné prostředí. S klasickými zrcátky se tak u tohoto modelu vůbec nesetkáte. Podle Hondy to ovšem nevadí, neboť kamery dokáží hotové zázraky. Pojďme se na to podívat.

První série bez zrcátek

Bude se jednat o první sériové auto, které bude mít v základní výbavě místo klasických zrcátek kamery. Vzhledem k tomu, že se jedná o automobil, který je zcela přizpůsobený elektrifikaci, nejsou zde klasická zrcátka ani možná. Pravděpodobně by se daly namontovat, ale proč? Vždyť kamery dokáží s okolním prostředím přímo kouzlit a usnadnit tak řidiči řízení.

Inspirace odjinud?

V současné době už se na silnicích můžeme setkat s vozy, které podobnou, resp. stejnou techniku používají. Jedná se o vozy dvou známých značek Audi a Lexus. Honda tedy není první, kdo s něčím takovým přichází, nicméně oproti jmenovaným značkám přichází s určitými výhodami. Na ty se ale podíváme až později. Nyní si pojďme říci něco málo o modelech dvou zmiňovaných značek.

Audi a Lexus

V případě automobilky Audi jde o model s názvem Audi e-tron. Jde o první plně elektrifikovaný vůz automobilky Audi. Samozřejmostí u něj je, že se může pochlubit pohonem všech čtyř kol, který Audi nazývá quattro. Kamery místo zrcátek nejsou ovšem u tohoto modelu samozřejmostí. Nenachází se totiž v základní výbavě a pokud po nich zatoužíte, můžete si je pořídit za příplatek asi 40 000 Kč, což už je poměrně vysoká cena. Na rozdíl od Audi, bude Honda tuto novinku vyrábět sériově.

V případě automobilky Lexus se jedná o model Lexus ES. Jde o velký sedan, jenž se svou délkou přibližuje pětimetrové hranici. S modelem přišla značka už téměř před 30 lety nicméně v Evropě se neprodával, tudíž o něm nebylo možné slyšet.

Displej s kamerou Audi

Displej s kamerou Audi

Kamery namísto zrcátek

Pojďme se ale vrátit k našemu vozu. Vše nasvědčuje tomu, že se bude jednat o malý městský hatchback. Zrcátka u něj nenalezneme, ale známky po nich zůstanou. Na místě zrcátek zůstane něco, co připomíná malá tykadla. V tykadlech budou instalovány malé kamery, které budou snímat okolní prostředí. Elektromobilu přinesou určité výhody:

  • sníží odpor vzduchu

  • nerozbijí se a zároveň bude sníženo riziko rozbití při srážce

  • a navíc nedělají oproti jiným kamerovým systémům hluk

Kamera bude samozřejmě obsahovat čočku, která bude mít samočistící efekt a mnoho dalších vychytaných možností, díky kterým se pravděpodobně zvýší i celková bezpečnost vozidla.

Další nesporné výhody

Tato kamerová vychytávka bude mít samozřejmě mnohem více možností a způsobů, jak si bude moci řidič usnadnit řízení za mnohdy náročného provozu. Je velmi dobré podotknout, že se bude jednat o výhody, které řidič bude moci použít, ale také ne. Bude záležet čistě na něm. O které další výhody se tedy jedná? Řidič si může upravit:

  • šířku záběru kamery

  • její pozici

  • stav v případě couvaní, resp. to, co se bude s kamerou dít, dojde-li k couvání

V posledním z uvedených bodů se totiž displej přehodí do couvacího módu, resp. módu, kdy zobrazuje vodící čáry za vozem.

Displej kamery

Samotný displej, na kterém bude záznam zobrazován, bude zároveň představovat základní zpětné zrcátko standardně umístěné uvnitř automobilu. Zajímavou schopností displeje bude i to, že si dokáže automaticky upravit kontrast a jas barev dle světelných podmínek prostředí.

Technologická novinka

V současné době je auto k dispozici na objednání. A ti, kteří si ho objednali, mohou si být jistí, že k nim dorazí naprostá technologická novinka. Těžko ale říci, jak se se ztrátou klasických zrcátek vypořádají různě po světě, neboť jsou státy, kde zrcátko na autě jednoznačně musí být.

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Ohodnoťte článek

Sdílejte: