Zamlžování oken automobilu – řešení

end-logo
Zamlžené okno automobilu

Sdílejte:

Proč se zamlžují okna automobilu?

Zamlžování oken způsobuje zvýšené vlhkost vzduchu v kabině. Pokud jsou okna poměrně teplá, k zamlžení nedochází. V chladném prostředí, takže převážně v zimních měsících jsou ale okna velmi chladná a rychle dochází ke kondenzaci vzdušné vlhkosti kabiny na vnitřní straně oken automobilu.

Příčiny zvýšené vlhkosti a zamlžování

Příčina zvýšené vlhkosti může být naprosto přirozená. Pokud nastupujete do auta v mokrém oblečení, vlhkost vzduchu v kabině se rychle zvýší a okna se orosí. V tomto případě pomůže pouze vyhřátí kabiny, nebo pokud máte vůz vybavený klimatizací, zapněte si klimatizaci. Klimatizace dokáže přebytečnou vlhkost ze vzduch odstranit velmi rychle, vlhkost rychle namrzá na výparníku klimatizace.

Pokud nemáte klimatizaci, počkejte alespoň pár minut v nastartovaném autě. Jakmile se zahřeje motor (pro rychlejší zahřátí motoru můžete zvýšit otáčky) a auto začne topit, můžete zvýšit výkon ventilátoru a namířit ventilační výdechy na přední sklo a boční okna.

Mokré oblečení a deštníky je v chladném období lepší odložit v kufru auta.

Zamlžování kvůli vadnému radiátoru topení

Zvýšenou vlhkost v kabině může mít na svědomí také únik chladící kapaliny z radiátoru topení. V takovém případě pozorujete zamlžování i bez zjevných příčin. Chladící kapalina v takovém případě uniká z prasklého radiátoru topení, jeho ventilu, nebo uvolněných hadic, které k radiátoru topení vedou. Radiátor topení je zabudovaný hluboko v palubní desce vašeho automobilu. Jen tak se na něj nepodíváte, takže je velice problematické jej zkontrolovat.

Chladící kapalina je jiná než obyčejná voda. V případě úniku chladící kapaliny přes radiátor byste měli v kabině cítit zápach chladící kapaliny. Chladící kapalina má nasládlou chuť a sladkou, ovocnou vůni.

Vlhkost v kabině automobilu bude v tomto případě také jiná než normálně. Bude to velmi výrazné, ve vzduchu bude pára cítit podobně jako v sauně. Na podlaze pod spodními výdechy ventilace také můžete (nemusí tam být) najít kapičky chladící kapaliny. Podívejte se na přepadovou nádobku chladícího systému a poznačte si hladinu kapaliny. Poznačte si ji ale při úplně studeném motoru. Pokud se za pár dní hladina kapaliny sníží, je možné že uniká právě přes radiátor topení a v takovém případě už můžete uvažovat o poměrně náročné výměně radiátoru topení.

Radiátor topení nebývá drahý, o to náročnější je ale jeho výměna. U většiny automobilů to znamená rozebrání velkého množství dílů interiéru, palubní desky. Při takovém zásahu zůstane většinou po zpětném složení palubní desky zničeno velké množství příchytek, konektorů atd.. Palubní deska pak může navždy nepříjemně vrzat, ťukat, cokoli.. Raději si tedy rozmyslete komu výměnu svěříte.

Radiátor topení v palubní desce

Radiátor topení je zabudovaný hluboko v palubní desce

Do automobilu zatéká dešťová voda

Do kabiny automobilu může také zatékat dešťová voda. V takovém případě se vám bude automobil mlžit zvýšeně vždy po dešti. Těsnění kolem dveří stárne a může být poškozené, zkontrolujte jej. Dá se koupit nové, ale většinou pouze originál ve značce. Pokud vám do automobilu zatéká dešťová voda a nemůžete najít problémové místo – nevíte kudy to tam zatéká, bude to těžké. Každopádně při polévání karoserie vodou z kohoutku takové místo vniku neodhalíte. Obyčejná voda je silně mineralizovaná a má velké povrchové napětí. Nepronikne do malých mezer. Musíte tedy použít dešťovku, nebo snížit povrchové napětí obyčejné vody třeba jarem, mýdlem..

povrchové napětí obyčejné vody

povrchové napětí obyčejné vody

Zamlžování oken automobilu – řešení 4.33/5 (86.67%) 3 votes


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: