Závady dvouhmotého setrvačníku

end-logo
Sdílejte:

Klepání setrvačníku

Při ovládání spojkového pedálu, řazení, zkrátka při změně zatížení setrvačníku se ozývá klepnutí.

Jde o náraz sekundárního setrvačníku do primárního setrvačníku v krajní poloze. Je to celkem v pořádku. Setrvačník není nutné měnit.

Hluk setrvačníku

Nevyváženost setrvačníku, nebo špatná montáž. Setrvačník je již poškozený a musíte jej vyměnit za nový.

Rachocení

Rachocení ozubených kol v převodovce. Při sešlápnutém spojkovém pedálu rachocení ustává. Setrvačník není poškozen.

Vůle ložiska

Mezi sekundárním a primárním setrvačníkem může být až 2mm axiální vůle – primární setrvačník se může posouvat po ložisku (v ose soustavy). To je normální, setrvačník není poškozený. U některých konstrukcí DMF může být tato vůle i 6mm.

Radiální vůle ložiska

U opotřebeného. nebo po špatné montáži u nového setrvačníku dojde k nárůstu radiální vůle kluzného ložiska. V krajním případě může docházet i ke kontaktu obou hmot. Setrvačník je nevratně poškozen, je nutné jej vyměnit za nový.

 

Martenzitní skvrny

Na povrchu sekundárního setrvačníku jsou barevné fleky. Martenzitní skvrny. Podle LUK nemusíte setrvačník měnit. Nemusí to způsobovat problémy.

 

Barevné změny na třecím povrchu sekundárního setrvačníku

Barevné změny na třecím povrchu sekundárního setrvačníku

Trhliny na třecím povrchu

Na třecím povrchu setrvačníku jsou už trhliny v důsledku velkého tepelného zatížení. Setrvačník musíte vyměnit.

 

Trhliny na třecím povrchu setrvačníku

Trhliny na třecím povrchu setrvačníku

Zvýšená radiální vůle kluzného ložiska

U nového DMF je radiální vůle kluzného ložiska 0,04mm. V průběhu životnosti se vůle zvyšuje. Pokud přesáhne 0,15mm je už setrvačník na výměnu.

Ke zvýšení radiální vůle může dojít velmi rychle po nedbalé montáži nového setrvačníku. Ložisko setrvačníku je potom trvale poškozené.

 

Zvýšená radiální vůle ložiska

Zvýšená radiální vůle ložiska

Ohodnoťte článek


banner pro vstup do katalogu MJauto
Sdílejte: