JSTE ZDE: DOMŮ > KONI tlumiče pérování- sportovní tlumiče pérování
KONI tlumiče pérování- sportovní tlumiče pérování

![]() |
KONIsportovní tlumiče pro náročnější řidiče. |
KONIuž nejsou pouze standardní tlumiče, je to vlastně sportovní náčiní. Jsou určeny těm, kteří hledají jakoukoli výhodu při ovládání automobilu v každodenním provozu. Jsou samozřejmě trošku dražší, než Všechny tlumiče jsou vyrobeny jako stavitelné, mají stavitelnou tuhost. A Tužší tlumiče potom neznamenají kupodivu drkocající KONI SPORTžluté tlumiče- nastavení ventilu externě, pomocí ovládání KONI CLASSICčervené tlumiče, kde se nastavení děje při úplném stlačení pístnice na dno KONI FSDje nejnovější technologie KONI. Jsou to tlumiče s proměnnou
|
![]() KONI SPORT – řada tlumičů odlišená žlutým lakem, která umožňuje nastavení tuhosti bez demontáže tlumiče z vozu. Dražší varianta než KONI CLASSIC, ale flexibilnější. Pokud je samozřejmě umožněn konstrukcí automobilu přístup k pístnici tlumiče z vrchu. Znáte pravděpodobně typické ovládací kolečko s logem KONI. To je určeno k nasazení na jakési ovládací brčko protažené samotnou pístnicí až dolů k ventilu a jeho otáčením pohybujeme přímo tímto ventilem.Tuhost tlumiče se mění lineárně v rozsahu 2.5 otáčky ovládacího brčka oproti pístnici. ![]() |
![]() ![]() KONI CLASSIC – tlumiče odlišené červeným lakem. Jejich nastavení se provádí po demontáži z automobilu stlačením na maximum a uzamčením stavitelného ventilu proti matrici na dně tlumiče. K dispozici je potom opět 2.5 otáčky pístnice a lineárně se měnící tuhost tlumiče. Tyto tlumiče jsou často levnější než KONI SPORT ale přitom nabízí stejné možnosti a stejný rozsah nastavení tuhosti. Např. u OFF ROAD vozů řada HEAVY TRACK výhradně červená…. |
![]() KONI FSD. Zkratka pro „Frequency Selective Damping“ něco jako „útlum měnící se v závislosti na frekvenci pohybu tlumiče“ Je to založeno na předpokladu, že čím rychleji jedete, tím rychlejší odezvu podvozku potřebujete. Ve vysokých rychlostech se zvyšuje schopnost tlumiče přepouštět kapalinu a nedovolí tak kolům sebemenší ztrátu trakce, naopak při jízdě krokem nejsou zbytečně měkké.. Paradoxně tedy podvozek měkne se zvyšující se frekvencí.. není to na škodu, naopak, může rychleji kopírovat nerovnosti vozovky…Tato myšlenka je samozřejmě stará, ale dříve se pro změnu charakteristiky odpružení podvozku používala elektronika. Servomotorek připojený na tlumič měnil jeho nastavení v závislosti na vůli řidiče, nebo na dynamice jízdy. Takové technologie byly velmi drahé a rozhodně nebyly dostupné pro všechny automobily. FSD naopak je dost jednoduché řešení a je dostupné pro široké ![]() modelů a výrobců a jeho cena je srovnatelná s KONI SPORT. Pro instalaci do automobilu nepotřebjete jakoukoli elektroniku, žádné kabely, žádné ovládání, prostě se to namontuje místo továrních tlumičů. |
FSD technologie zblízka.![]() << Graf nalevo znázorňuje rozdělení charakteristik tlumení v závislosti na frekvenci. Oblast „1″ znázorňuje normální chování karosérie vozu, které považujeme za pohodlné, 1Hz, to znamená jednou nahoru a jednou dolů za sekundu. Tato frekvence je závislá na tuhosti tlumičů. Oblast „2″ znázorňuje naproti tomu normální chování zavěšení kola. Pohybuje se frekvencí kolem 10Hz, tzn. 10-krát nahoru a dolů za sekundu. Náprava automobilu samozřejmě potřebuje dostatečné utlumení pohybu pro kopírování povrchu vozovky, ale také potřebujeme zajistit dostatečný prostor pro utlumení přenášení pohybů nápravy na karosérii automobilu. Při vysokých rychlostech tedy potřebujeme měkčí podvozek, aby se otřesy z nápravy nepřenášely do karosérie a aby také náprava mohla plynule kopírovat povrch silnice. Takové možnosti samozřejmě nenabízí standardní tlumič. FSD KONI ano… ![]() je dobré snížit hodnotu útlumu, aby vibrace náprav nezpůsobily pohyb karosérie a ztrátu kontroly a komfortu v kabině. Konvenční tlumiče právě v tomto rozsahu nevyhovují. |
![]() ![]() množstvím náplně schopným protéci ventilem „1″ za určitý čas. FSD technologie spočívá v kombinaci tohoto primárního ventilu s přídavným ventilem , který mění svoje nastavení v závislosti na frekvenci pohybu pístnice „3″ ( viz obrázek vpravo ). Pohyb pístnice pak téměř lineárně zvětšuje, nebo zmenšuje množství oleje protékající sekundárním ventilem.FSD technologie tak vytváří jakýsi hydraulický zesilovač, který kontroluje hodnotu tlaku v tlumiči.Je tak zajištěn maximální komfort v kombinaci samozřejmě s maximálním potřebným utlumením v daný okamžik.FSD ventil je tak jednoducho náhražkou všemožných elektronických, k různým poruchám inklinujících, složitých systémů kontroly stability automobilu, bez zbytečných senzorů a nutnosti externího ovládání. |
PODVOZKOVÉ SADYKONI nabízí také kompletní, cenově poměrně dostupné, podvozkové kity. Taková sada je sestavena z KONI SPORT řady tlumičů a odpovídajících ![]() snížených pružin pérování. Tyto sady ještě posouvají hranice ovladatelnosti auta a dodávají nezbytný sportovní vzhled ![]() taková míra snížení, která ještě dovoluje provoz auta na normálních silnicích. Většinou v rozsahu 25 až 45mm v závislosti na typu automobilu.Použitím snížených pružin dosáhnete výhodnější polohy těžiště auta a v kombinaci s tuhými sportovními tlumiče ještě lepší kontrolu nad řízením. Snižované podvozky vyžadují v podstatě automaticky použití tužších tlumičů, standardní tlumiče na sníženém podvozku mohou mít i negativní efekt a mohou vést ke vzniku nebezpečných situací.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> |
![]() 4×4 a SUV řady…… |
KONI tlumičů> ( velikost 8 MB) .. Sortiment KONI tlumičů najdete samozřejmě v našem katalogu, to PDF může pomoci při výběru. |
************************************************Sortiment KONI najdete v katalogu, tlačítko vlevo na stránkách, nebo odkaz https://katalog.mjauto.cz/ Je aktualizován tak jednou za rok, takže jestli tam něco není, tak napište nebo zavolejte. Stejně tak, když se Vám něco nezdá, nebo potřebujete poradit.Domovské stránky KONI jsou na WWW.KONI.COM |
Alternativou ke KONI mohou být např. SACHS PERFORMANCE, něco máme v katalogu, pokud to tam není tak zavolejte |
