JSTE ZDE: DOMŮ > servisní informace > Jednoduchá diagnostika startéru
Jednoduchá diagnostika startéru


Při potížích se startérem lze poměrně snadno odhadnout závadu startéru. Příčiny nejčastějších závad startéru jsou i lehce opravitelné. Díly startéru nejsou nijak drahé a jsou poměrně dostupné.
Startér točí pomalu
Jestliže startér točí motorem pomaleji, než je obvyklé a u startování pohasínají světla, případně kontrolky na palubní desce, zkontrolujte elektroinstalaci. Očistěte svorky akumulátoru, zkontrolujte přívodní kabel k cívce startéru. Pokud je vše v pořádku, startér může být přidřený na ložiskách.
Startér točí naprázdno
Startér neroztočí motor, ale je slyšet, že se točí naprázdno. Případně krátce po otočení motorem vypadne a roztočí se naprázdno. V takovém případě se pravděpodobně jedná o závadu na pastorku startéru. Pastorek vůbec nenaskočí do věnce setrvačníku, anebo z něj krátce po naskočení sjede.
Startér netočí, jen cvaká
Jestliže po otočení klíčkem do startovací polohy ve startéru jen cvakne a neroztočí se, je problém v cívce startéru. Cívka má za úkol zasunout pastorek do setrvačníku. Až po naskočení pastorku se startér roztočí.
Cívka bývá někdy jen zamrzlá. Můžete zkusit poklepat na tělo startéru, nebo tělo cívky něčím jako kladivem třeba. Případně přes nějakou tyč, nebo to zkuste čímkoli, co seženete. Někdo při těchto klepáních musí zkoušet startovat. Často se to podaří nahodit a bez problémů nastartujete.
Cívku je ale třeba vyměnit, protože tato závada se bude vracet častěji až do úplného selhání.
Náhradní díly startéru
Kvůli dílům do startéru nám zavolejte. Pokud je to možné, připravte si číslo ze štítku startéru.
Schéma startéru
Na obrázku vidíte cívku, pastorek a vidličku, přes kterou cívka pastorek ovládá.
