JSTE ZDE: DOMŮ > Obrazy 16
Obrazy 16

Obrazy s textem
1. Závislost termodynamické účinnosti motoru s řízením škrticí klapkou na jeho otáčkách n a zatížení, vyjádřeného tlakem na píst pE. (Podle Kraftfahrtechnisches Handbuch Bosch.)
2. Grafické znázornění celkové účinnosti ideálního pístového zážehového motoru a jejích dílčích složek pro reálný motor. Srovnání podle ploch oběhů.
a, Porovnávací oběh ideálního motoru.
b, Vysokotlaká část pracovního oběhu (kompresní a expanzní zdvih) reálného motoru.
c, Ztráty při výměně náplně (vyfuk a sání), p0 - atmosférický tlak, p - tlak ve válci, V - objem válce.
3. Schema přepínání činných válců zážehového motoru při částečném a plném zatížení.
4. Indikátorový diagram zážehového motoru při dřívějším otevírání a pozdějším uzavírání ventilů.
S.O(V.O) – sací (výfukový) ventil otevřen.
S.Z(V.Z) – sací (výfukový) ventil uzavřen.
p0 - atmosférický tlak, p - tlak ve spalovacím prostoru, V - objem válce, VZ - zdvihový objem, VK - kompresní objem, S - sací ventil, V - výfukový ventil.
5. Průběh zdvihu ventilů podle natočení klikové hřídele.
1 – nízkootáčková vačka.
2 – vačka pro vysoké otáčky.
6. Průběh zdvihu ventilů při regulaci jejich časování v závislosti na otáčkách motoru (minimální a maximální překrytí).
7. Průběhy krouticího momentu motorů v závislosti na jejich otáčkách, pro nízkootáčkové a vysokootáčkové vačky. Černá plocha vyjadřuje přínosy vhodně volené vačky.
8. Dvoustupňové přepínání časování ventilů u motorů Alfa Romeo.
1 – elektromagnet, 2 – otvor přítoku oleje, 3 – prstenec uzávěru, 4 – řetězové kolo časování, 5 – píst s přímými zuby, 6 – drážková objímka, 7 – vačková hřídel, 8 – stavěcí člen, 9 – šroubovicový pastorek, 10 – vratná pružina, 11 – střední těleso, A – přívod oleje mazání, B – manipulační komora, C – odtok oleje.
9. Řez fázovacím mechanismem soustavy VVTi fy Toyota. Vnitřní část spojená s vačkovou hřídelí – označena modře. Vnější část spojená s řetězovým kolem náhonu – červeně. Posuvný píst s vnitřním a vnějším šroubovicovým ozubením – žlutě. Přiváděný mazací olej – zeleně a ovládač tlaku oleje – růžově.
10. Schéma činnosti staršího provedení soustavy VTEC Honda.
a, – elektromagnet ovládání přívodu hydraulického oleje.
b, – funkce při nízkých otáčkách – přívod oleje uzavřen
c, – provedení části vačkové hřídele jednoho válce motoru.
d, – funkce při vysokýc otáčkách – elektromagnet otevřel přívod oleje.
1 – přepínací prvek, 2 – nízkootáčkové vačky, 3 – potrubí rozvodu oleje, 4 – přívod oleje od čerpadla mazání, 5 – pružina vysokootáčkové vačky, 6 – pružina blokovacího pístku, 7, 9 – boční vahadlo ventilu, 8 – prostřední vahadlo ventilu, 10, 11 – blokovací pístky, 12 – koncový doraz.
11. Novější provedení soustavy VTEC Honda. Vlevo – činnost při nízkých otáčkách. Uprostřed – činnost při středních otáčkách. Vpravo – činnost při vysokých otáčkách.
12. Zjednodušený řez regulačním mechanismem soustavy VVC fy Rover.
13. Pohled na mechanismus soustavy Valvetronic fy BMW.
14. Elektromagnet ovládání ventilů – soustava EVA společnosti Aura System.
15. Provedení rozvodu s kulovými rotačními ventily fy Coates International.
