Údržba bezúdržbové autobaterie

end-logo

Sdílejte:

Bezúdržbová autobaterie má velmi podobnou konstrukci jako normální údržbová autobaterie. Má jen lepší ventily, které mohou být překryté samolepicím štítkem, nebo třeba společně uzavřené plastovým víkem.

Obyčejný akumulátor každý rok před Zimou kontrolujeme a doléváme destilovanou vodou, abychom nahradili úbytek elektrolytu vzniklý odpařením části vody. Ventily u bezúdržbových autobaterií by tedy měly odpařování vody z elektrolytu nějak vyřešit protože při poklesu hladiny elektrolytu v článcích akumulátoru a odhalení olověných desek dochází velmi rychle k poškození desek a degradaci akumulátoru. Životnost autobaterie je na stavu elektrolytu závislá.

Takto vypadá stav elektrolytu v bezúdržbovém akumulátoru Banner PowerBull, pokud je autobaterie několik let provozována bez jakékoli údržby. Olověné desky jsou ve třech článcích naprosto zborcené a zkratované. Hladina elektrolytu není vůbec pozorovatelná, bude někde v půlce požadované výšky.

Na obrázku jsou vidět vyschlé a zborcené články akumulátoru

Vyschlé a zborcené články akumulátoru

Je fakt, že tento akumulátor je již 8 let starý. Ale stav elektrolytu a článků není určitě dílem několika posledních měsíců. Elektrolyt neměl dostatečnou hladinu spíše několik posledních let.

Vyschlé články bezúdržbového akumulátoru

Vyschlé články bezúdržbového akumulátoru

Pokud tedy máte v autě akumulátor s takto přelepenými ventily, můžete jeho životnost značně prodloužit stejnou údržbou, jako u klasické autobaterie.

V případě, že jsou ventily překryté plastovým víkem, museli byste toto víko odstranit a ventily odkrýt. To může být proveditelné u některých typů akumulátorů, ale nemusí to jít všude.

Hladina elektrolytu EXIDE HEAVY

Zde je akumulátor se sejmutým krytem. Doplnili jsme do něj půl litru elektrolytu!

Akumulátor byl přitom vyrobený před dvěma a půl roky a v automobilu instalovaný necelé dva roky. Druhou zimu už nastaly problémy se startem. Startér točil motorem příliš pomalu a motor chytal až po několika sekundách.

Na fotografii to není příliš dobře vidět, ale zobáček, který má být utopený je asi deset milimetrů nad hladinou. Kryt akumulátoru bylo poměrně snadné podebrat šroubovákem a sejmout.

hladina elektrolytu bezúdržbového akumulátoru po třech letech

hladina elektrolytu bezúdržbového akumulátoru po třech letech

sejmutý kryt ventilů bezúdržbové baterie

sejmutý kryt ventilů bezúdržbové baterie

 

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Údržba bezúdržbové autobaterie 4.71/5 (94.29%) 7 votes

Sdílejte: