JSTE ZDE: DOMŮ > informace, novinky > Slabý signál z čidla ABS – nefunkční ABS
Slabý signál z čidla ABS – nefunkční ABS


Selhání ABS může být způsobeno nefunkčním senzorem na jednom z kol, ale daleko častěji dochází k vyřazení ABS z důvodu špatného stavu ABS čidel.
Chování ABS kontrolky při zapnutí zapalování
Po otočení klíčku zapalování dochází k autodiagnostice elektrického obvodu čidel ABS. Na přístrojové desce na chvíli svítí kontrolka ABS, jako signalizace právě této diagnostiky. Pokud kontrolka po chvíli zhasne, byl test obvodu úspěšný. Pokud nezhasne, je problém s obvodem u některého čidla.
Pokud ale kontrolka po diagnostice zhasíná a rozsvítí se až při popojetí auta, znamená to, že ABS systém nemá správný, očekávaný signál od jednotlivých kol. ABS se v takovém případě raději vypíná, aby nedošlo k neočekávanému chování systému.
Zanesení čidla ABS magnetickými pilinami
ABS senzory obsahují kromě cívky, také permanentní magnet. Na tento magnet se při jízdě mohou zachytávat magnetické materiály. Po nějaké době tak vzniká nános, který narušuje funkci čidla. Napětí generované v senzoru je potom menší. ABS jednotka porovnává napětí generované na protilehlých stranách automobilu a pokud je velmi rozdílné, vyhodnocuje to jako chybu a vypíná systém.
Řešení takovéto závady je prosté, ABS senzor stačí očistit. Někdy pomůže prosté umytí podvozku v myčce, čidla se opláchnou.
Usazení čidla ABS v těhlici
Dalším typem rychle odstranitelné závady na ABS systému je špatně usazené, povolené čidlo. Jakmile se magnet čidla vzdálí od hřebínku ABS (hřebínek je na homokinetickém kloubu, nebo je magnetický ve vnějším guferu ložiska) napětí generované senzorem se zase sníží, podobně jako při zanesení čidla nečistotami.
Čidlo tedy demontujte a jeho tělo očistěte. Otvor, ve kterém je čidlo namontované očistěte také a čidlo utáhněte. Porovnejte jeho usazení s polohou čidla na druhé straně.
Závada ABS po výměně ložiska kola.
Nové ABS systémy používají místo klasického hřebínku, který se točí před ABS senzorem, magnetický kroužek ve vnějším guferu ložiska kola. Při výměně ložiska může dojít k opomenutí této konstrukce a ložisko může být nasazeno obráceně. Tedy ABS kroužkem dovnitř. Konstrukce ložiska to umožňuje, není tam žádné osazení, které by otočení ložiska zabránilo. Může se také stát, že na automobil je namontováno omylem ložisko, které tímto magnetickým kroužkem není osazeno.
Magnetický kroužek, jeho umístění a stav, lze zkontrolovat testerem za pár korun. Pokud byste chtěli tester objednat, zavolejte.

ATE ABS tester OK
