JSTE ZDE: DOMŮ > ČLÁNKY OBSAHUJÍCÍ "uložení"
uložení

Sestavení dorazů a vrchního uložení Mondeo III
Dorazy samy na pístnici tlumiče nijak nedrží. Doraz je nutné vsadit do připravené drážky ve vrchním uložení tlumiče. Drážka jej zajistí. Podobně sestavíte plastovou manžetu s dorazem. V plastové manžetě je opět drážka. Sestavení není nijak technicky náročné a nepotřebujete přípravky a nářadí, jde [...]

Kterou značku tlumičů pérování vybrat při výměně?
Tlumiče tedy buď SACHS, nebo KYB. TRW a Monroe jen pokud jsou výrazně levnější. Neznačkové tlumiče nepoužívejte vůbec, je to nebezpečné. Zkontrolujte také uložení a manžety Tlumiče pérování jsou zásadním prvkem bezpečnosti vozu. Jeho bezpečného ovládání v kritických momentech. Jakk [...]

Víceprvkové zavěšení kola
Víceprvkové zavěšení kola je jednou z možností konstrukce nezávislého zavěšení. Nezávislé zavěšení je způsob uložení kol, tak aby se kola na protějších stranách mohla pohybovat nezávisle. U jednoduché vlečené nápravy je osa kola na jedné straně neustále ovlivňována osou kola na druhé straně. 3 typy [...]

Správná pozice horního uložení Ford / Mazda / Volvo
Ford C-MAX, FOCUS II, MAZDA 3, VOLVO C 30, C 70 II, CS40 II, V 50 Při výměně horního uložení tlumiče u těchto vozů je nutné brát zřetel na správnou orientaci uložení. Správná orientace je na znázorněna na obrázku níže. Vrchní (3) a spodní poziční kolík (5) musí být zarovnány proti sobě. Pozice h [...]

Správná pozice silentbloku ramene Fabia, Cordoba, Polo
Při montáži silentbloků náprav je často zapotřebí dodržet správnou orientaci silentbloku - gumokovového uložení. V případě nedodržení správné orientace dojde k poškození jízdních vlastností vozu a samozřejmě časem k velkému opotřebení uložení. 1. Na obrázku níže je znázorněna správná orient [...]

Sestavení uložení tlumiče Peugeot / Citroen
Ložisko předního uložení tlumiče pérování u vozů Peugeot a Citroen se montuje plochou stranou směrem nahoru. Tedy plochou stranou tak, aby dosedla na pryžovou část uložení tlumiče. Do ložiska následně dosedá pružina pérování. Pokud by ložisko bylo namontováno obráceně, pružina by neměla vedení, n [...]

Sestavení uložení zadního tlumiče BMW E46
uložení tlumiče BMW e46 Vlevo na obrázku je správné sestavení dílů uložení 1. matice 2. vrchní podložka - menší 3. pryžová část uložení 4. plechová část uložení 5. spodní - velká podložka 6. pístnice tlumiče Vpravo na obrázku je poničené uložení tlumiče Poničení uložení může být n [...]
Testery tlumičů pérování
Normální životnost tlumičů pérování je kolem 80 tisíc km. Od poloviny jejich životního cyklu je dobré je kontrolovat, protože špatné tlumiče pérování způsobují zhoršení jízdních vlastností, prodloužení brzdné dráhy, zvýšené opotřebení pneumatik atd.. Účinnost tlumičů je ale problém exaktně měřit. [...]

Kontrola brzdových třmenů
Při špatné funkci brzdového třmene dochází mimo jiné i k nerovnoměrnému opotřebení brzdových destiček. Stav brzdových destiček může být tedy indikátorem stavu brzdového třmenu. V případě větších závad na brzdovém třmenu se často vyplatí jej koupit nový, ale v případě menších závad je možné jej op [...]