JSTE ZDE: DOMŮ > Stránka
válce


Pístní kroužky
Úloha pístních kroužků ve spalovacím motoru Pístní kroužky jsou tou částí motorového pístu, která má za úkol utěsnit spalovací prostor a také jej oddělit od spodní části motoru, kde se nachází klikový hřídel a olejová náplň. Samotný píst se musí volně pohybovat ve ve vložce válce a nemůže tedy b [...]
Motor 3
Motor – teorie 3/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 10.12.2003) Obsah kapitoly 3: Ojnice, Pístní skupina, výroba pístu, Propalování pístů, Pístní kroužky, Jak se brousí surový odlitek pístu Ojnice: Ojnice slouží jako spojovací článek mezi klikovým hřídelem a pístem a řeší se zároveň s klikový [...]
Animace – Jednoválcový Stirling motor
Jednoválcový Stirling motor Tento typ motoru je tvořený jedním válcem s horkou a studenou částí. Pracovní plyn je převáděn z jednoho konce válce na druhý soustavou zpražených pístů, z nichž jeden má ale menší průměr, než je vnitřní průměr válce a tím nedochází [...]
Animace – Parní motor lokomotivy
Parní motor lokomotivy Motor parní lokomotivy. Podobné typy motorů poháněly lokomotivy v letech1800 až 1950. Měnily se rozměry motorů a jejich provedení, ale princip zůstával stejný. Součástí parního motoru je boiler, nádoba, kde dochází o ohřevu vody a vývinu tlaku pá [...]
Trysky přímého vstřikování
Přímé vstřikování paliva do spalovacího prostoru může proběhnout až po výměně náplně, tj. po vytlačení zbytků hoření. K přípravě zapálitelné směsi musí dojít během kratší doby než u jiných druhů vstřikování, u druhých se směs vytváří před výměnou náplně, tj. před nasáváním do spalovacího prostoru. [...]