válce

end-logo
pistni-krouzky-sada

Pístní kroužky

Úloha pístních kroužků ve spalovacím motoru Pístní kroužky jsou tou částí motorového pístu, která má za úkol utěsnit spalovací prostor a také jej oddělit od spodní části motoru, kde se nachází klikový hřídel a olejová náplň. Samotný píst se musí volně pohybovat ve ve vložce válce a nemůže tedy b [...]

více..číst

Brzdy, brzdové součásti, Autodíly MJauto,náhradní díly

Brzdy, brzdové díly brzdové kotouče: ATE, BREMBO, LUCAS, ZIMMERMAN, Graf, NIPPARTS, FERODO, Pilenga, ROADHOUSE brzdové destičky: JURID, ATE, ATE CERAMIC, BREMBO, LUCAS, FERODO, Maff, Bendix, ROADHOUSE brzdové pakn [...]

více..číst

Elektronika a zážehové motory

RNDr. Bohumil Ferenc, 1998       Systémy vstřikování paliva Složení a tvorba směsi Okruhy přívodu paliva Obvody měření nasávaného vzduchu Spojité vstřikování Časované vstřikování Centrální Vícebodové Přímé měření vzduchu [...]

více..číst

Motor 4

Motor – teorie 4/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 11.12.2003)  Obsah kapitoy 4: Blok motoru, Konstrukce bloku motoru, Vložky válců, válce, Opotřebení válce, Vliv paliva na opotřebení, Teplota motoru, Tuning bloku motoru Blok motoru: Blok motoru patří mezi hlavní odlitky motoru. Odlévá se [...]

více..číst

Motor 3

Motor – teorie 3/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 10.12.2003)  Obsah kapitoly 3: Ojnice, Pístní skupina, výroba pístu, Propalování pístů, Pístní kroužky, Jak se brousí surový odlitek pístu Ojnice: Ojnice slouží jako spojovací článek mezi klikovým hřídelem a pístem a řeší se zároveň s klikový [...]

více..číst

motor

  Motor – teorie 1/4 Autor: Jiří Čech (uveřejněno 03.12.2003)  Obsah kapitoly 1: typy motorů ,účinost motoru, chudá a bohatá směs, proměnné časovní ventilů, Spalovací prostor, Spalovací prostor, Použití více ventilů, Rozvod, Sací potrubí má významný vliv na plnění válce, vícebodov [...]

více..číst

Dvoutaktní motor

Dvoudobý motor Dvoudobý motor využívá nejen prostor válce, ale také prostor klikové skříně, k dokončení Ottova cyklu během pouhých dvou zdvihů pístu Sání. Směs paliva a vzduchu je nejprve nasáta do prostoru klikové skříně, tedy pod píst, vlivem podtlaku, který vznik [...]

více..číst

Animace – Jednoválcový Stirling motor

  Jednoválcový Stirling motor Tento typ motoru je tvořený jedním válcem s horkou a studenou částí. Pracovní plyn je převáděn z jednoho konce válce na druhý soustavou zpražených pístů, z nichž jeden má ale menší průměr, než je vnitřní průměr válce a tím nedochází [...]

více..číst

Animace – Parní motor lokomotivy

Parní motor lokomotivy Motor parní lokomotivy. Podobné typy motorů poháněly lokomotivy v letech1800 až 1950. Měnily se rozměry motorů a jejich provedení, ale princip zůstával stejný. Součástí parního motoru je boiler, nádoba, kde dochází o ohřevu vody a vývinu tlaku pá [...]

více..číst

Trysky přímého vstřikování

Přímé vstřikování paliva do spalovacího prostoru může proběhnout až po výměně náplně, tj. po vytlačení zbytků hoření. K přípravě zapálitelné směsi musí dojít během kratší doby než u jiných druhů vstřikování, u druhých se směs vytváří před výměnou náplně, tj. před nasáváním do spalovacího prostoru. [...]

více..číst