Závada ABS při malé rychlosti

end-logo

Sdílejte:

Spouštění ABS při dobržďování na suchém povrchu

Při poškození kroužku ABS dochází k selhávání systému ABS při malé rychlosti otáčení kol. Při vysokých rychlostech se chyba ve zhuštěném signálu (velmi vysoká frekvence) ztratí.

ABS tak nečekaně spouští omezení tlaku těsně před zastavením vozidla, což může nemile překvapit.

Prasklý, poškozený kovový hřebínek ABS

Pokud máte starší systém ABS, homokinetické klouby jsou osazeny obyčejným kovovým věnečkem, hřebínkem jehož zuby jsou snímány čidlem ABS. Zkontrolujte pečlivě jejich stav. Musí být pravidelné, všechny stejně vysoké, neopotřebované. Ve vysoké rychlosti otáčení kola je frekvence signálu dostatečně vysoká, aby byla chyba zanedbaná. Při velmi nízké rychlosti se jakékoli poškození zubů začne projevovat nerovnoměrným signálem, který jednotka ABS vyhodnotí, jako blokování kola a reguluje tlak v brzdovém třmenu.

Prasklý hřebínek ABS

Prasklý hřebínek ABS

Vadný kroužek ABS na osciloskopu

Vadný kroužek ABS na osciloskopu

Nový kroužek ABS

Nový kroužek ABS

 

Vadný magnetický kroužek ABS

Novější systémy ABS mohou mít magnetický kroužek ve vnějším guferu ložiska. Poznáte to díky absenci kovového hřebínku na homokinetickém kloubu.

V takovém případě potřebujete otestovat magnetický kroužek, k čemuž slouží tester z ocelovými práškem. Tester si můžete u nás objednat.

Ate testovací karta

Ate testovací karta

Přerušený magnetický kroužek ABS

Přerušený magnetický kroužek ABS

 


banner pro vstup do katalogu MJauto
Závada ABS při malé rychlosti 5.00/5 (100.00%) 2 votes

Sdílejte: