JSTE ZDE: DOMŮ > servisní informace > Závada ABS při malé rychlosti
Závada ABS při malé rychlosti

Spouštění ABS při dobržďování na suchém povrchu
Při poškození kroužku ABS dochází k selhávání systému ABS při malé rychlosti otáčení kol. Při vysokých rychlostech se chyba ve zhuštěném signálu (velmi vysoká frekvence) ztratí.
ABS tak nečekaně spouští omezení tlaku těsně před zastavením vozidla, což může nemile překvapit.
Prasklý, poškozený kovový hřebínek ABS
Pokud máte starší systém ABS, homokinetické klouby jsou osazeny obyčejným kovovým věnečkem, hřebínkem jehož zuby jsou snímány čidlem ABS. Zkontrolujte pečlivě jejich stav. Musí být pravidelné, všechny stejně vysoké, neopotřebované. Ve vysoké rychlosti otáčení kola je frekvence signálu dostatečně vysoká, aby byla chyba zanedbaná. Při velmi nízké rychlosti se jakékoli poškození zubů začne projevovat nerovnoměrným signálem, který jednotka ABS vyhodnotí, jako blokování kola a reguluje tlak v brzdovém třmenu.
Vadný magnetický kroužek ABS
Novější systémy ABS mohou mít magnetický kroužek ve vnějším guferu ložiska. Poznáte to díky absenci kovového hřebínku na homokinetickém kloubu.
V takovém případě potřebujete otestovat magnetický kroužek, k čemuž slouží tester z ocelovými práškem. Tester si můžete u nás objednat.

Ate testovací karta
