JSTE ZDE: DOMŮ > Závady dvouhmotého setrvačníku
Závady dvouhmotého setrvačníku

Klepání setrvačníku
Při ovládání spojkového pedálu, řazení, zkrátka při změně zatížení setrvačníku se ozývá klepnutí.
Jde o náraz sekundárního setrvačníku do primárního setrvačníku v krajní poloze. Je to celkem v pořádku. Setrvačník není nutné měnit.
Hluk setrvačníku
Nevyváženost setrvačníku, nebo špatná montáž. Setrvačník je již poškozený a musíte jej vyměnit za nový.
Rachocení
Rachocení ozubených kol v převodovce. Při sešlápnutém spojkovém pedálu rachocení ustává. Setrvačník není poškozen.
Vůle ložiska
Mezi sekundárním a primárním setrvačníkem může být až 2mm axiální vůle – primární setrvačník se může posouvat po ložisku (v ose soustavy). To je normální, setrvačník není poškozený. U některých konstrukcí DMF může být tato vůle i 6mm.
Radiální vůle ložiska
U opotřebeného. nebo po špatné montáži u nového setrvačníku dojde k nárůstu radiální vůle kluzného ložiska. V krajním případě může docházet i ke kontaktu obou hmot. Setrvačník je nevratně poškozen, je nutné jej vyměnit za nový.
Martenzitické skvrny
Na povrchu sekundárního setrvačníku jsou barevné fleky. Martenzitické skvrny. Podle LUK nemusíte setrvačník měnit. Nemusí to způsobovat problémy.

Barevné změny na třecím povrchu sekundárního setrvačníku
Trhliny na třecím povrchu
Na třecím povrchu setrvačníku jsou už trhliny v důsledku velkého tepelného zatížení. Setrvačník musíte vyměnit.

Trhliny na třecím povrchu setrvačníku
Zvýšená radiální vůle kluzného ložiska
U nového DMF je radiální vůle kluzného ložiska 0,04mm. V průběhu životnosti se vůle zvyšuje. Pokud přesáhne 0,15mm je už setrvačník na výměnu.
Ke zvýšení radiální vůle může dojít velmi rychle po nedbalé montáži nového setrvačníku. Ložisko setrvačníku je potom trvale poškozené.

Zvýšená radiální vůle ložiska
Vůle třecího ložiska u automobilu se 190 tis km.
|
Martenzitické skvrny
Oddělení pryžového uložení ložiska
